Chapter 8


Isa rörde sig inte. 3 veckor hade gått sedan den förbaskade branden. Linn bodde hos sin mormor i Sverige och ringde varjedag. det gjorde ont att höra hennes röst, den var så lik Isas, och att veta att det var mitt fel att Isa kommer dö, att det var mitt fel att Isa aldrig skulle få se dagsljuset igen, aldrig ska jag få kyssa hennes läppar igen. Fan.

Jag slog igen boken jag försökt läsa och lutade ansiktet i händerna. Det gjorde ont att röra sig, i tre hela veckor hade jag legat brevid isa, bara gått på toa och tvångsätit när sköterksan tvingat mig.
- Vakna älskling! sa jag och snyftade - utan tårar - dom fanns inte, slut. Det knackade på dörren och jag tittade upp. Sjuksköterskan kom in med en macka och ett glas juice.
- Niall, du måste äta, när Isa vaknar vill du väll inte se ut som ett benrangel? sa hon och log. jag gillade martha, sjuksköterskan, hon var inte som de andra, hon sa när och inte om Isa vaknade, hon var också trevlig, de andra ville nog mest bara få bort mig ur sjukhuset. jag log tacksamt och tog emot maten. Min mage kurrade och för första gången ville jag verkligen äta.
- Du, Niall, en pojke var här och sökte dig.. harry.. eller nått sånt. sa hon och tänkte. Martha var 57 år och hade lite dåligt minne, men hon var underbar. Jo harry var det han.. hon slutade tvärt och såg med stora ögon på isas monitor, den pep, inte sådär bra, utan bara ett helt pip. Hon sprang ut och 3 minuter senare kom hon tillbaka med en hel drös läkare. Dom skrek massa saker till varandra och gjorde massa underliga saker med Isa. Allt gick som i slowmotion, hur Martha tog ut mig ur rummet, försökte lugna ner mig nä'r jag kastade bort maten och försökte springa in igen.

- Hon är död! Skrek Martha med plågad röst. Niall hon är död, det finns inget att göra!
Allt släppte. Min kropp gav vika, ville bara dö på plats. Men jag gav mig inte. Jag tog ett djupt andetag innan jag beodrade mina ben att springa, så långt jag kunde.

2 år senare

http://www.youtube.com/watch?v=QRjIgM0WzCs
(om det inte funkar trk ner Ctrl och Alt )

Allas jubel, donm hejjade. Men inte på mig, utan på den jätelika killen över mig som sparkade mig. jag hostade och kände blodsmaken i munnen. Min syn var suddig och alla de arga , jublande, människorna utanför gallred slog på det för att fåmig gå upp igen och fortsätta fajten. Med en suck inombords reste jag mig upp på ringliga ben och ställde mig mittimot den stora killen. han flinade elakt och höjde armen. innan allt blev svart såg jag hur en knytnäve kom mot mig, och sen, ja då blev allt svart.

Efter att jag fick reda på Isas död flydde jag. Packade ihop mina saker och tog bilen. jag körde bara, brydde mig inte om några lagar eller något och hamnade i någon storstad där alla tydligen älskade att se blonda killar få stryk. Men inget mig emot, alla slag, all smärta, alla medvetslösa nätter, fick mig att minnas Isa, smärtan jag hade under de veckorna. jag äslar henne, även om hon var begraven, så kunde jag inte gå vidare. Jag har haft några tjejer under de två åren, men ingen att behålla, alla har varit samma - svart hår, bruna ögon , 1.71 cm långa, liknande näsa - alla liknade Isa. jag fastnade inte för någon av dem, men jag gjorde allt för att en natt få  hålla om isa igen, och när jag var med en av de tjejerna föreställde jag mig Isa, som skrek under mig, det var inte Avery, Kima eller något, Det var Isa, min Isa, min döda Isa.


 Oj oj oj...

Kommentarer
Postat av: Elin

neej omg vill ha mer ! vad kommer hända? och 1D, de andra killarna?

hur har de tagit isas död och Nialls flykt/försvinnande?


2012-02-12 @ 18:32:27



Postat av: Emma

NEEEJ han kan ju inte göra så!!! Varför dog hon, vill inte :O Vad händer med Linn? Och 1D. Varför gör du så här, och med risk för att låta riktigt lame nu: jag börja typ gråta när Isa dog.. haha.

Men nu tycker jag faktiskt att någon ska leta upp honom, fixa till han, se till så han blir sig själv, tar tbx Linn och börjar med 1D igen!!! haha jag gillar obv happy endings ;D


2012-02-12 @ 19:20:38



Postat av: Anonym

Det har ju varit bättre om han hade tagit hand om Linn och sörgt än om han gick och blev galen!!


2012-02-12 @ 20:09:21



Postat av: Melina

Sjukt bra!


2012-02-12 @ 20:56:18




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback