Chapter 4



Efter en orolig natt , snål på sömn var jag ännu en gång iväg till Studion, med påsar under ögonen ochtrötta ögon. Varje gång jag blinkade kändes det som grus som var mellan ögonen och ögonlocken. Jag hade också världens sämsta humör, skrek på minsta lilla, stackars Linn. Jag måste göra något snällt till henne snart.

Jag steg in i studion och drog direkt till mig uppmärksamheten. Dom kollade på mig och log stort - förutom Harry,  som såg medlidande på mig. Han hade säkert inte sagt något - Tack Hazza!
- Vad fan stirrar ni på? ´snäste jag irriterat. Dom såg chockat på varandra innan dom drog uppmärksamheten till mig igen. Simon kom fram till mig med en såndär stor Ipad. han klickade lite på den innan han visade den för mig. Det var en video, som laddades. Efter någon minut hörde jag min egna röst sjunga på låten jag gjort igår - hur hade dom fått händerna över den?!

- Hur fick ni denna?! frågade jag i panik. jag flackade med blicken innan jag bestämde mig för att tavlan på en vi häst var mycket intressant.
- Din flickvän skickade den till Harry och bad honom visa den för mig. Den skulle vara jätte bra som bonustrack i den nya skivan! Sa han stolt. jag nickade sakta , ville få allt att sjunka in. Isa hade skickat en låt om mitt döda barn till Simon Cowell, okej, coolt.
- Men säg mig, vad handlar låten om? Alltså jag förstår att det handlar om ett missfall men ve.. han avbröt sig själv innan han såg på mig med ledsna ögon. Oj, Niall. Fick hon..? frågade han försiktigt. Här kom tårarna igen. jag nickade och såg ner i golvet. Killarna drog efter andan innan dom kom fram och gav mig en gruppkram.
- Jag är så ledsen Niall. Om det finns något jag kan göra, säg bara till. sa Simon tydligt och försökte få mig att se på honom. Jag nickade innan jag tog mig samman. Jag såg upp på dom och log prövande.
- Hey, gjort är gjort. Nu ser vi till att få den bästa albumet i världshistorian! Sa jag istället och dom förstod direkt att jag helst inte ville prata om det.

Isas POV

Jag var ärligt talat helt förstörd innom mig. Mitt barn hade dött i mig. Det känns som om jag inte var stark nog att hjälpa mitt egna barn - och det knäckte mig. Som mamma är min främsta prioritet att sydda och älska mina barn , och att veta att jag misslyckats med detta faktumet, dödade mig. Jag ville inget annat än att hoppa från en klippa och dö, men jag kan inte. Vad skulle Linn ta sig till? Visst, Niall skulle bli hennes förmyndare, men han arbetar så mycket. Och jag klarar inte av tanken på att Niall någonsin skulle hitta någon annan, en känd person, som förstog honom. Att ens tänka tanken på honom , kyssandes med en annan , ugh,  känslan var värre an att vilja dö. Det känns som om , att om han träffade en annan, känns det som om ett öde värre än döden väntade mig. levande död. Mitt hjärta sklle slå, min hjärna skulle fungera, mina lungor skulle pumpa luft, men min själ skulle vara borta. Så , jag måste ta mig samman innan han faktiskt lämnar mig. För någon glad människa!

Så, istället för att sitta hemme och sörja klädde jag på Linn, en rosa t-shirt och hennes vanliga jeans. Hennes bruna hår borstade jag bara igeneom och lämnade henne för att fixa mig själv. Jag borstade mitt svarta, vågiga hår och satte på mig en lila långärmad tröja med urringning och drog på mig ett par svarta tighta jeans. Jag tog några smycken och mina lila pumps. jag sminkade mig lätt och tåg min svarta Prada väska och tog Linn i handen för att åka till mataffären.

I Mat affären köpte jag en massa mat. Allt från grönsaker till godis, och kött. En mycket överfull vagn parkerades i kön när jag var färdig. Tack och lovför att jag hade mitt och Nialls gemensamma bankomatkort, annars hade detta aldrig gått.

Kassörskan drog alla saker med stora ögon - hon kände säkert inte Niall. Ja skrattade lågt åt mitt egna skämt och drog kortet. Jag slog in koden , innan jag började packa ner allt. Linn fick en banan att äta på medans jag packade in allt i en massa påsar. När jag äntligen var klar hade jag packat ner hela 12 påsar med mat. Inte var dom halv fulla heller. Jag körde, eller jag putade väldigt hårt, på vagnen till bilen och la allt i bakluckan innan jag spände fast linn och gick för att lämna vagnen.

- Var det roligt att handla? frågade jag och såg på Linn i bakspegeln. Hon nickade ivrigt och åt det sista av hennes andra banan.
- Vi kanske skulle göra det oftare. Jag menar, du vet ju hur mycket Niall äter, så detta kan vi göra nästa vecka! utbrast jag glatt och körde in på våran uppfart och steg ut. Efter mig kom Louis bil, dom var säkert klara i studion. Jag log och öppnade bakluckan och såg alla påsar. Stackars rygg. tänkte jag innan jag tog den första och börde ut den. Och den andra efter.

- Hejdå grabbar! ropade Niall och jag stannade upp.
- VÄNTA! skrek jag högt. Bilen stannade precis innan den ört ut helt från uppfarten. Jag gick snabbt fram till bilen och öppnade en dörr.
- Kan inte ni starka, nälla män hjälpa mig med matkassarna? frågade jag med mina puppyeyes. Dom skrattade och spände musklerna på skoj.
- Jag vet att vi är starka, jävligt heta också. Så visst. skrattade Louis och steg ut ur bilen, med dom andra i släptåg. Come on grabs! lets help this helpless lady! Hojtade Zayn och tog två kassar. Dom andra gjorde dom honom, alla 5 tog två kassar och det såg inte ens ut som om dom ansträngde sig. Niall tog tillochmed tre stycken! Starka heting där!
- Starka jvlar. muttrade jag och tog den sista innan jag låste bilen och följde efter dom, och Linn som verkade vara väldigt glad av att Harry var här, in i hissen.
- Vill ni äta här? frågade jag och track på högsta våningen, då det bara var jag som hade en fri hand.
- Visst, vi har inge annat att göra. Förresten, har Niall berättat att Simon vill anställa dig? frågade Liam. Jag kollade förvånat på honom och skakade på huvet.
- Nej det har han inte. sa jag fortfarande lite chockat.
- Simon läste låtarna du skrev, och vill anställa dig som låtskrivare. Och han sa, att om du också sjunger bra kan du bli signad. Det är oftast dom med underbar röst som kan skriva låtar. Förtydligade Harry. jag nickade sakta. Signad? Och bli känd? Då kanske Niall aldrig lämnar mig!

Bilder : lilla flickan Suri Cruise , och Katy Perry

Glöm inte att slänga in en kommentar! Vill ni ha mer av Isas POV eller bara Nialls? Let me know!

Kommentarer
Postat av: Melina

Mer av isas :) Asbra förresten :)


2012-02-06 @ 18:29:58



Postat av: Felizia

Superbra!:D <3


2012-02-06 @ 20:55:39
URL: http://onlyfellie.blogg.se/



Postat av: Emma

Jättebra!! Det var kul med Isas POV också. Kan du inte få med Linns POV med, hade varit kul att se hur en 5åring ser på att ha en känd låtsaspappa och hela den delen? ;D


2012-02-06 @ 21:02:33



Postat av: emma

skitbra ! :)


2012-02-06 @ 21:10:45
URL: http://Popoflove.devote.se



Postat av: aagnes

ny design på min 1D blogg, lämna gärna en kommentar om vad du tycker om den! :D http://onedirectionpiics.blogg.se


2012-02-06 @ 22:21:38
URL: http://onedirectionpiics.blogg.se/



Postat av: Emmy

älskar din novell, Vill du göra ett länkbyte?


2012-02-07 @ 15:46:59
URL: http://onedreamnovell.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback