Chapter 14

4 veckor senare.

Låten släpptes igår och jaghar inte vågat se vad den fått för respons. Tänk om folk hatar de`? Dom kanske inte gillar mig? Min röst!
Jag suckade och loggade in på twitter. jag hade redan 3 miljoner följare, på bara 4 veckor. Jag track upp ett nytt tweet. '' Ska just hämta Linn, dags att inviga den nya lägenheten! GLASS PARTY! :D Vilka längtar efter det nya albumet?'' tweet. jag fick massa mentions direkt men orkade inte svara. Det som var bra med att vara solo artist just nu var att jag hade lite äldre fans. Förr hade jag massa tjejer som sprang efter mig - missförstå mig inte jag älskar mina fans, det är eras förtjänst till att jag sjunger, dom har en så stor inbördelse i mitt liv, men ibland kan det bli för mycket med de  unga fansen som orkar springa efter en, de äldre orkar inte springa fter i timmar.

Jag fick ett sms av Mike - min nya manager - att jag hade en intervjuv hos Alan Carr om en timme. jag svare med ett enkelt okej och klädde på mig nya kläder. Jag messade harry. '' jag kommer om 10 minuter. Klä på Linn, tack mannen .'' skickat. jag fick snabbt ett smsm om att hon var färdig så jag gick ut ur lägenheten och låste. Påväg till bilen klickade jag upp Twitter på mobilen. '' Påväg till Alan Carr, min första intervjuv som Niall Horan (: Vilka ska se ? '' tweet. Jag stoppade ner mobilen och låste upp bilen. Vägen till Harry gick snabbt och snart satt Linn brevid mig med hennes väskor och allt i bagageluckan. hennes rum var redan klart, det var bara kläder och lite till som skulle fixas, men det kunde vi köpa på hemvägen.
- Gumman, går det bra om du följer med mig till Alan Carr? Du får sitta backstage. sa jag och log lite.
- Visst, pappa. sa hon glatt, som vanligt. Hur kunde den lilla tjejen, som varit med om så mycket, vara glad helatiden.
- Du pappa.. det är exakt 3 år sedan mamma gick bort imorgon. Sa hon tyst och plutade lite med underläppenoch fick tårar i ögonen. Jag log svagt.
- Jag vet gumman, jag vet. Vill du göra något speciellt imorgon då? frågade jag mjukt.
- Jag vill besöka mamma, och äta mammas mat. Sa hon bestämt. Jag nickade , vilken tur att Isa lärt mig göra Linns favorit mat.
- Okej gumman. Vi gör det. Sa jag och log. Hon log svagt innan hon började gråta. jag körde in mot vägkanten och tog fram ett paket med näsdukar.
- I know sometimes things may not always make sense to you right now .But hey, what daddy always tell you?Straighten up little soldier. Stiffen up that upper lip. What you crying about?You got me. Sjöng jag tyst och torkade hennes tårar.
- tack pappa. jag vet att jag alltid kommer att ha dig. Sa hon. jag log, kysste hennes panna innan jag fortsatte att köra mot studion.

När vi kom fram, börde jag upp Linn och 3 vakter kom direkt fram till mig. När vi rundade hörnet förstog jag varför- det var fullt med fans som skrek mitt namn. Jag log och gav Linn till en vakt.
- Gå in med vakten, jag kommer snart. Sa jag och log. Hon nickade och följde efter vakten. Jag gick fram till stängslet och tog emot ett papper.
- Hur länge har ni varit här då? frågade jag högt. En tjej räkte fram ett block och en penna.
- bara en halvtimme, men shit vad många det är här! sa hon högt. Hon var söt. Jag log och skrev min autograf.
- vad heter du? frågade jag.
- Nina! sa hon gölatt.

- hey Nina, I love yooU! Niall Horan! ♥ skrev jag med snirkliga bokstäver. Hon skrek till och jag skrattade för att fortsätta skriva lite innan showen.
Efter 10 minuter gjorde det ont i handen så jag suckade.
- jag måste in nu! Jag älskar er! skrek jag högt och vinkade samtidigt som jag gick mot bakdörren. Dom skrek och några grät tillochmed.

- Idag kommer vi ha fin besök! Sa Alan med hans pipigaröst. jag log där jag stog backstage. han ska sjunga sin nya singel som släpptes igår och redan är etta på listor världen över! Här är han, Niall horan! jag blev förvånad, Etta?! Jag sammlade mig snabbt och gick ner för trappan och vinkade till den skrikande publiken. Jag gick fram till Alan och kramae om honom innan jag satte mig ner.
- Hej Niall! Sists du var här var du medlem i One Direction. Så , berätta vad har hänt sen dess. Frågade han nyfiket. Jag log innan jag började berätta.
- Well, vi splittrades för första gången för lite mer än 4 år sen och blev sedan ihoppsatta igen. Då flyttade jag, min dåvarande flickvän Isa och hennes dotter Linn, som jag adopterat, hit igen och började med en ny skiva. Olyckligtvis blev den aldrig klar då Isa tragiskt nog avled, och sedan tog jag bilen och bara körde. men nu är jag tillbaka. Jag blev signad av Simon Hawk, London records, som soloartist och släppte ju just min första egna singel. sa jag kortfattat.
- Wow. adopterat. sa han med stora ögon. Jag skrattade, tänk att han hakade upp sig på den.
- Jo, adopterat. Sa jag och log stort.
- Vad jag har hört är hon med sig här, vart är hon? frågade han nyfiket.
- Hon är bakstage och leker med en livvakt. Sa jag och skarratde. publiken skrattade också.
- Jasså, vad tycker ni om att ta ut hennes? frågade han publiken. Dom skrek JA och sedan såg han på mig, för att kolla vad jag tyckte.
- Visst. Sa jag och ryktepå axlarna.
- Take her in boys! Ropade han med sin pipiga röst. Linn kom ner för trappan och log mot mig. Hon hoppade ner för det sista trappsteget och sprang mot mig. hon klättrade upp på soffan och satte sig i mitt knä. Jag kysste hennes kind och publiken aww:ade. När hon sedan kysste min kind skrattade dom samtidigt som dom aww:ade igen.
- Här är Linn. sa jag stolt. Hon vinkade åt Alan. Han vinkade tillbaka.
- Haj, Linn! Hur gammal är du? frågade han och log mot henne.
- jag är 7 år, sa hon stolt och visade upp sina tänder, med ett hål . Hur gammal är du? frågade hon sedan. Han såg på henne med stora ögon.
- Vi fortsätter. Sa han och publiken skrattade igen.

Intervjuven gick snabbt, jag fick svara på flera frågor och linn på några också. Sedan fick jag sjunga min låt och tacka.
När vikom ut fanns det fortfarande massor av fans. Jag vinkade och skrev några autografer påväg till bilen. Några konstiga kramar blev det också. Fansen ville också ha bilder - på både mig ovh Linn - så vakten fick  ta emot kameror.

Efter en halvtimme satt vi i bilen, eller jag satt, Linn sov. Jag log och körde in i garaget. jag låste bilen och börde upp Linn. Jag börde henne till lägenheten och gick sedan ner igen för att hämta hennes saker.
När jag sedan fixat till hennes rum väkte jag henne.
- Linn, vill du åka ut och shoppa? frågade jag. Hon hoppade upp direkt och sprang ner till bilen med skorna i händerna. jag skrattade och låste lägenheten.

Vi åkte runt på stan i flera timmar och Linn hatade alla kläder jag visade henne, så jag frågade alltid expediten som skrattade åt mitt ansikts uttryck.

jag satt uttråkad i en stol utanför ett omklädningsrum och halvsov när någon ruskade till mig.Jag slog upp ögonen och satte mig upp för att se ett välbekant leende.
- Elin! Hej! sa jag och ställde mig upp för att krama henne. Hon kramade tillbaka innan hon släppte mig.
- Hej, Niall vad gör du här.. på en tjejaffär. Sa hon misstänktsamt.
- Hjälpr Linn att köpa en ny garderob suckade jag och satte mig på stolen igen.
- haha, alla tjejer är likadanna, versig de är 7 eller 50. sa hon och skrattade.
- Jupp, tell me about it. Sa jag och skrattade. Du vi bord.. började jag men Linn avbröt mig.
- Pappa jag är klar nu , ska vi gå? frågade hon glatt. Jag nickade och ställde mig upp.
- Vi borde t6a en kaffe någondag. Sa jag inan jag gick ut ur provrummen baklängen.
- Visst, jag messar dig! sa hon och log. jag nickade och följde efter Linn till kassan.

När vi kom tillbaka hem sprang Linn in i sitt rum med sina kläder och jag gick in till köket för att beställa mat. Det fick bli pizza.

Medans vi väntade på pizzan tog jag fram mitt sångblock och slog upp en ny sida.

(sätt på låten som finns högst upp i menyn!!)

I know sometimes things may not always make sense to you right now
But hey, what daddy always tell you?
Straighten up little soldier
Stiffen up that upper lip
What you crying about?
You got me

Linn yeah I know you miss your mom and I know you miss your dad
Well I'm gone but I'm trying to give you the life that I never had
I can see you're sad, even when you smile, even when you laugh
I can see it in your eyes, deep inside you want to cry
Cause you're scared, I ain't there?
Daddy's with you in your prayers
No more crying, wipe them tears
Daddy's here, no more nightmares
We gon' pull together through it, we gon' do it
Louis uncles crazy, ain't he?
Yeah but he loves you girl and you better know it
We're all we got in this world
When it spins, when it swirls
When it whirls, when it twirls
Two little beautiful girls
Lookin' puzzled, in a daze
I know it's confusing you
Daddy's always on the move, momma is always in the grave

I try to keep you sheltered from it but somehow it seems
The harder that I try to do that, the more it backfires on me
All the things growing up his daddy that he had to see
Daddy don't want you to see but you see just as much as he did
We did not plan it to be this way, your mother and me
But things have gotten so bad in the world
I don't see us ever being together ever again
Like we used to be when we were teenagers
But then of course everything always happens for a reason
I guess it was never meant to be
But it's just something we have no control over and that's what destiny is
But no more worries, rest your head and go to sleep
Maybe one day we'll wake up and this will all just be a dream

[Chorus]
Now hush little baby, don't you cry
Everything's gonna be alright
Stiffen that upper lip up little lady, I told ya
Daddy's here to hold ya through the night
I know mommy's not here right now and we don't know why
We fear how we feel inside
It may seem a little crazy, pretty baby
But I promise momma's gon' be alright

It's funny
I remember back 4 years when daddy had no money
Mommy wrapped the Christmas presents up
And stuck 'em under the tree and said some of 'em were from me
Cause daddy couldn't buy 'em
I'll never forget that Christmas I sat up the whole night crying
Cause daddy felt like a bum, see daddy had a job
But his job was to keep the food on the table for you and mom
And at the time every house that we lived in
Either kept getting broken into and robbed
Or shot up on the block and your mom was saving money for you in a jar
Tryna start a piggy bank for you so you could go to college
Almost had a thousand dollars til someone broke in and stole it
And I know it hurt so bad it broke your momma's heart

And it seemed like everything was just startin' to fall apart
Mom and dad was arguin' a lot so momma moved back
On the Chalmers in the flat one bedroom apartment
And dad moved back to the other side of 8 Mile on Novara
And that's when daddy went to California with his CD and met Dr. Dre
And flew you and momma out to see me
But daddy had to work, you and momma had to leave me
Then you started seeing daddy on the T.V. and momma didn't like it
And you and mamma were to young to understand it
Papa was a rollin' stone, momma developed a habit
And it all happened too fast for either one of us to grab it
I'm just sorry you were there and had to witness it first hand
Cause all I ever wanted to do was just make you proud
Now I'm sitting in this empty house, just reminiscing
Lookin' at your baby pictures, it just trips me out
To see how much we both have grown, it's almost like you're grown up now
Wow, guess you pretty much are and daddy's still here
Laney I'm talkin' to you too, daddy's still here
I like the sound of that, yeah
It's got a ring to it don't it?
Shh, daddy's only gone for the moment

[Chorus]
Now hush little baby, don't you cry
Everything's gonna be alright
Stiffen that upper lip up little lady, I told ya
Daddy's here to hold ya through the night
I know mommy's not here right now and we don't know why
We fear how we feel inside
It may seem a little crazy, pretty baby
But I promise momma's gon' be alright

And if you ask me too
Daddy's gonna buy you a mockingbird
I'mma give you the world
I'mma buy a diamond ring for you
I'mma sing for you
I'll do anything for you to see you smile
And if that mockingbird don't sing and that ring don't shine
I'mma break that birdies neck
I'll go back to the jeweler who sold it to ya
And make him eat every carat don't fuck with dad (haha)

Jag prövade sjunga men det funkade inte. Jag suckade och skulle just riva ut bladet när någon harklade sig.
- Prova att rappa pappa. Sa Linn och jag gjorde som hon sa. Det lät mycket bättre.
- Vad bra. Och juste pizzan är här. sa hon . jag skyndade mig upp pch fram till dörren. Utanför stod ett argt pizzabud.
- sorry. sa jag och belatalde. han grymtade något och gick.
Jag rykte på axlarna och gick in till Linn.
- Vettu, vi borde göra det till en tradition. äta Pizza till middag varje Söndag. Sa Linn och tog en stor tugga av pizzan.
- Tradition? Visst. sa jag. och förresten, du ska till skolan imorgon. Sa jag och flinade elakt. Hon stirrade på mig. MOAHAHA! Skrattade jag elakt. Han tog upp en pizzaslice och kastade på mig, och så var pizzakriget igång.



Rätt nöjd, andra långa kapitlet!

Song : Mockingbird - Eminem - lite ändringar av mig , så att det skulle passa (:

kommentera! nästa kommer när jag har 10 kmntr!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du skriver helt amazayn! kan inte vänta på nästa kapitel!


2012-02-17 @ 16:20:04



Postat av: emma

skitbra!


2012-02-17 @ 16:24:33
URL: http://popoflove.devote.se



Postat av: Melina

Super bra!


2012-02-18 @ 00:27:58




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback