chapter 12

När klockan var 2 på morgonen tog jag in på hotell. Elin hade lämnat av mig vid hotell Grande och vi hade bytt nummer , för säkerhetsskull. Imorgon skulle jag leta hus. Jag tog av mig mina kläder och la mig i sängen.

När jag vaknade nästa dag klädde jag på mig en vit t-shirt och vanliga jeans och skor. Jag låste rummet och stack ut på stan, dags att köpa kläder alltså.
Jag gick i massa butiker och fick massor med kassar med mig tillbaka till hotllrummet. jag kollade på klockan och såg att jag skulle vara vid studion om en halvtimme. Jag klädde på mig nya kalsonger, ett par nya jeans, en vanlig svart t-shirt och fixade håret lite. Lite herr parfym och mina nya supras och mina Ray bans , sen gick jag ut från hotellet och in i en Taxi.
- Ehm, London Records tack. Sa jag åt chaffören.Han nickade och började köra dit.

När vi var framme log jag och betalade. Jag gick till dörrvakten och sa mitt namn. Han släppte in mig direkt ch en kvinna kom fram till mig.
- Hej, jag är Jody, vi pratade igår. Sa hon, Jody, och log stressat. jag nickade, det var samma röst som assistentenn haft. Kom ,du får inte bli sen. Sa hon och drog med mig till hissarna. Hon track på gösta våningen och visade mig vägen till en stor dörr. Hon knackade på och öppnade.
- Mr Hawk, Mr.Horan är här. meddelade hon och öppnade dörren åt mig. Hon stängde efter mig.
- Ah, Niall! Slå dig ned! sa Simon och visade med handen att jag skulle sätta mig i en vit fotölj. Så, vi har ju pratat om en solokarriär för dig , Niall. Vad tycker du om att spela in en låt, som du väljer att skriva själv eller välja en av våra skrivna, och släppa din första singel. Om det går bra kan du ju välja om du vill bli signerad och börja på din första solo-skiva eller om du vill fortsätta ditt vanliga liv, eller vad säger du? frågade han och slog överytygande ut med armarna - wow mannen gick rakt på sak!
- jag säger , lets give it a shoot. Sa jag och nickade på huvet. han log och vi ställde oss upp.
- Trevligt att göra affärer med er Mr. Horan. Sa han och log mot mig. Jag nickade han satte sig bakom skrivbordet igen.
- Så, vill du skriva en egen låt eller välja en av våra? frågade han och såg på mig.
- Jag kan försöka skriva en egen låt om det går bra? Vill gärna jobba med eget material. Sa jag.
- okej, dåså. Vi börjar imorgon. Se nu till att få en skön natts sömn och kom tillbaka vid, låt oss säga 10 tiden till Studio 5. Sa han och ryckte frågande på axlarna.
- Visst. ses då! Sa jag och gick ut samtidigt som jag tog upp min mobil.
'' Klä på Linn, hon och jag ska spendera lite tid. Snälla Hazza, gör inte detta svårt. '' skrev jag i ett sms till Harry. han svarade snabbt. '' visst men om du sårar henne kommer jag ärligt talat att göra illa dig, hon har stått ut med mer smärtaän vad en 7åring ska göra.'' kall igen, tackar. jag förstog att detta inte var lätt för Harry, men det var ju inte mitt fel!

jag tog en Taxi och skulle just säga Harrys adress, den nya som han skickat i ett sms, när jag stannade.
- Kör till närmsta volvoaffär. sa jag och lutade mig tillbaka i sätet. Mannen nickade och började köra, det var inte så långs kanske en halvtimme.
- tack, behåll växeln.Sa jag och gav honom 200 kronor. han nickade och körde iväg när jag gått ut ur bilen. jag gick in och en man i kostym och ett stort leende på läpparna kom fram till mig.
- Hej. vad kan jag hjälpa dig med? frågade han överdrivet glatt. Jag suckade innombords.
- Jag skulle villja köpa en bil, nu tack. Sa jag och log. han nickade.
- den här vägen Herrn. Sa han och gick före. En speciell modell? frågade han nyfiket.
- har ni dom från 2012 ? frågade jag honom.
- Självklart! Denna väg. Vi har också den senaste model.. började han.
- nej tack, vill ha den från 2012. Sa jag och log mot honom . han nickade och visade mig bilarna.

1 halvtimme senare körde jag därifrån med min nya bil.Jag knappade inadressen på GPS:n, som jag också köpt, och körde efter pilen. Jag stannade framför ett stort tegelhus. Jag parkerade vid trottoaren och gick mot dörren. Jag plingade på och snabba fotsteg hördes. Linn slog upp dörren och hoppade på mig.
- Pappa! Du har kommit för att hämta mig! Skrek hon av lycka. Jag kramade om henne hårt och kände hur tårar av saknad fyllde mina ögon.
- Prinsessan! vad jag har saknat diG! är du färdig? Vi kan åkavart du vill. sa jag och log mot henne. Hon hoppade ner från min famn.
- Jag är snart färdig, kommer snart. sa hon och sprang in igen. Efter henne kom harry fram till dörren. han såg på mig med blandade känslor i ögonen , besvikelse och förstående.
- hej. sa jag tyst. han svarade inte i början men drog sen in mig i en kram.
- Förlåt Niall, jag vill bara inte att Linn ska må dåligt. jag skyller inte på dig att dy flydde , men du borde faktiskt ha tänkt på henne. Sa han besviket. Jag drog honom närmare.
- Jag vet, men jag är tillbaka för att ta ansvar för allt, allt. jag har tilloch med typ ett jobb. Sa jag och släppte honom. han log och såg på mig.
- Vad roligt! Vad är det för jobb? frågade han nyfiket.
- Ehm, bli inte arg.. men London Records vill signa mig. Jag ska göra en prov.singel imorgon. Sa jag snabbt. hans leende dog.
- Så du lämnar oss bakom dig? Vad hände med all for one, one for all? sa han pafft innan han skrattade - troligen åt mitt rädda ansikte. jag skojjar bara, såklart du ska följa dig dröm, One Directions tid är borta, dags för mr. Niall Horan att ta världen med storm. Sa han stolt. jag skulle just säga nått när Linn kom springande ner.
- jag är klar nu pappa, kom så går vi! Sa hon och drog med mig ut.
- hejdå harry. Sa jag och vinkade.

Vi satte oss i bilen och började köra.
- Så prinsessan, vad vill du göra? frågade jag glatt. Hon såg på mig med stora ögon och tog ett djupt andetag.
- Jag vill besöka mammas grav. Sa hon. Mitt leende slocknade.
- Allt för dig, prinsessan.
- Och jag vill ha blommor också, och ljus! Sa hon och log ledset.
- Som du vill, men sen äter vi glass. Sa jag för att pigga upp stämningen. Hennes ansikte lystes upp och hon log mot mig.
- Med strössel? Sa hon och visade upp alla tänder, eller iallafall dom som inte ramlat.
- Ja med strössel. Och wow vad har hänt med dina tänder! Sa jag chockat. Hon skrattade och slog mig på armen.
- Jag har saknat dig , pappa, så mycket. Sa hon innan hon slöt ögonen för att vila.
- och pappa har saknat dig med. sa jag mukt och ändrade riktning - till kyrkogården.

Ett långt - bara för er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

wow, verkligen bra!


2012-02-15 @ 16:50:56



Postat av: Felizia

Ahhh sorgligt men samtidigt bra! :'D


2012-02-15 @ 17:28:38
URL: http://onlyfellie.blogg.se/



Postat av: Melina

Asbra!


2012-02-15 @ 22:13:34



Postat av: Emma

Åhh gud vad bra!! ;D

önskar verkligen att man hade din talang för att skriva!


2012-02-15 @ 22:52:34




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback