Chapter 11

När jag var halvvägs till London stannade jag vid en liten stad. Det var typ ett motell, några hus och några affärer. Jag körde in vid motellet och checkade in.

Sängen var tillochmed skönare än min förra - allt skulle vara det.  Jag somnade såfort mitt huvud träffade kudden.
efter en god natts sömn tog jag beslag på duschen och duschade i över en timme. Det var skönt att duscha igen, alla problem liksom sköljdes bort, alla problem, all smärta, allt.
Efter duschen tog jag på mig nya kläder. jag hade haft nästan samma outfit i 2 år - ett vitt linne och jeans, men nu tog jag på mig en Rolling Stones t-shirt, en svart kavaj och svarta byxor. jag tog också nya kallsonger - det ända jag bytt under tidens gång.

jag fixade håret lite och tog en Rolex klocka. För första gången på två år rakade jag kinderna. Det hade växt rätt mycket faktiskt. Det kändes skönt, fritt typ. När det var klart tog jag mina vita supras och gick ut. jag checkade ut ur rummet och köpte en macka och läsk i cafeet innan jag satte mig i bilen och körde ut.

Jag hade kört i en timme när jag såg en bil i vägkanten - det var en gul ferarri. Jag stannade och gick ut. Det satt en tjej på motorhuven med en karta framför sig.

- Behöver du hjälp? frågade jag försiktigt. hon såg upp och wow, hon var verkligen vacker. Hon nickade tacksamt.
- Äntligen någon som snackar engelska! Pustade hon ut. vet du vart London är? frågade hon sedan . jag nickade och gick fram till henne.
- Få se nu. mummlade jag för mig själv och tog kartan. La bredde ut den på motorhuven och studerade kartan.
- Vi är här. Sa jag till henne och pekade på kartan vart vi var. Och London är här, alltså ditåt. Sa jag och gav henne kartan.
- Vart ska du? frågade hon plötsligt.
- London. svarade jag bara. Hon nickade och såg på min rostoga bil. Hon grimasierade innan hon såg på mig.
- Vad sägs om ett avtal? Vi sammåker, du visar vägen och jag kör. När vi är i London kan du få min bil. Sa hon och höjde ett ögonbryn.
- Den här bilen? frågade jag och pekade på ferarrin. Hon nickade.
- Visst, deal. Sa jag och skakade hennes hand. Men jag behöver inte din bil, du behöver bara köra mig någonstans. Sa jag och log. Hon nickade och sedan körde jag in min bil till gräset och tog min väska och nycklarna.
- Då åker vi. Sa jag och satte mig brevid henne i bilen.
- Yeah, lets hit the road. Sa hon och log innan vi körde ut på landsvägen.

- Så hur gammal är du då? frågade jag henne. Och vad heter d`? frågade jag och skrattade lite.
- haha juste. Jag heter Elin och är 18 år. Sa hon och log. Du då?
- Niall Horan, jag och 23 år . Sa jag och log.
- gammling. Sa hon och skrattade. Jag gjorde en förolämpade-du-mig-just - face och hon skrattade.
- barn. Sa jag och log. Linn. Det var tyst länge innan hon öppnade munnen igen.
- Ska vi köra sanning? frågade hon. Jag nickade. Jag börjar.. hmm. sa hon och tänkte efter.
- Är du singel? frågade hon tillslut och jag kände ett sting av saknad. Det gjorde ont att yttra de ord som sedan kom ut ur min mun.
- Ja, jag är singel.Min tur. Sa jag . Vad ville jag veta om denna tjej då.Varför kommer du till London? Du har inte en brittiskaccent direkt. Sa jag och skrattade.
- Haha, nej men jag kommer från USA och är countrysångerska. Mitt bolag typ sålde mig till london records, ska börja arbeta för dom nu. Sa hon och log. Jag kollade förvåna på henne.
- Wow, jag kanske ska bli signad för London Records. hmm, världen är liten. Sa jag och log.
- Jovisst är den! Okej min tur. .. vad är din största rädsla? frågade hon försiktigt. Wow, där fick jag mig en riktig tankeställare.
- Min största rädsla ... att någon jag älskar dör och lämnar mig bakom att leva med smärtan. sa jag ledset och sjönk ihop i sätet. Hon såg förvånat på migen sekund innan hon vände ögonen mot vägen igen.
- jag vet vad du menar. Min mamma gick bort för något år sedan. Cancer. Men man kommer översmärtan. Det gäller bara att acceptera att hon eller han är död, sedan kan man gå vidare, det är bara saknaden kvar och den kan inget bota. Sa hon och såg frånvarande ut. Hon skakade på huvet och sen var det inget mer med det.

Vi hade kört i flera timmar nu och var bara 2 timmar från London. Jag tog upp min mobil och skickade ett sms till Harry. '' Vart är Linn? '' skickat. Han svarade efter någon minut. jag klickade upp smset och läste. '' Hon är hos mig just nu, varför?'' svarade han kallt. Outch. '' För hon är min dotter, varesig någon vill det eller inte. jag kommer hämta henne imorgon, okey?'' svarade jag hårt och la ner mobilen.
- Flickvän? frågade Elin och flinade. jag skakade på huvet .
- Kompis, han har min dotter. Sa jag innan jag hunnit välja ord. Hon såg förvånat på mig.
- Hur gammal är din dotter då? frågade hon nyfiket.
- Hon är 7, och hon är inte min biologiska dotter. Hennes mamma var min flickvän, och jag adopterade henne när vi dejtade. Svarade jag. Jag kunde inte förstå hur jag kunde öppna mig såhär för Elin, vi kände inte ens varandra, än.
- Vart är din flickvän nu? har ni gjort slut? frågade hon , fortfarande nyfiket.
- Hon är död. sa jag tvärt och hon stängde munnen.
- Förlåt. viskade hon. jag skakade på huvet och log svagt.
- Det är inte ditt fel, allt händer av en orsak. Sa jag och log. Hon log och såg mot vägen igen.
- Jo, allt händer av en orsak. viskade hon för sig själv.

vad tror ni händer med Elin och Niall? kommer Niall gå vidare? vad kommer Linns reaktion vara när hon får se Niall igen efter alla dessa år? KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Cory???


2012-02-14 @ 21:32:27



Postat av: Anonym

Cory???


2012-02-14 @ 21:33:15



Postat av: Elin

mwihihi, var detdär menat som jag, du tog mitt namn ihihiii :D

kommer elin vara med länge eller bara i några delar?


2012-02-14 @ 21:34:29
URL: http://elinaurawrora.blogspot.com



Postat av: Alexandra

Snälla ha från linns perspektiv sen!! :D


2012-02-14 @ 21:40:21
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/



Postat av: Emmy

Det går inte att komma in på din andra blogg utan löseord :/ är det något du har valt eller bara klödd? Tyckte den nya verkade bra:)


2012-02-14 @ 21:55:04
URL: http://onedreamnovell.blogg.se/



Postat av: Melina

Så jäkla bra!


2012-02-14 @ 22:03:41




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback