Chapter 10

Jag packad snabbt ihop mina saker - vilket inte var mycet - och gick ut till min bil. Jag hade sålt min Volvo för 2 år sedan - den hade för många minnen - så jag hade en rostig mersa. Jag satte mig framför ratten och la händerna på den runda läderklädda ratten. Jag lutade pannan mot handryggarna och tog djupa andetag.
- Ska jag verkligen göra detta? frågade jag mig själv. Det kändes som en film , när man frågar en självklar fråga och det uppenbaras två änglar, men detta var inte en film, detta var verkligheten, och verkligheten suger.
- Nej.. jag ska inte .. vända om. Suckade jag och steg ut ur bilen, varför måste det vara så svårt? Att följa sitt hjärta? Att jag måste  vara så jävla rädd helatiden!

- Gå. Sa en röst. Jag öppnade ögonen och såg Isa. Vadfan gjorde hon här. Mina läppar formades till ett leende, det första på två hela år.
- Isa. viskade jag och lutade mig mot henne men hon backade undan.
- Hur kan du bara strunta i Linn? Du lovade mig! Om nått händer skulle du ta hand om Linn! Skrek hon. Hon fick tårar i ögonen och drog sig i håret.
- Jag kan inte. viskade jag och såg ner på marken.
- Du måste, för mig. Hitta en ny, hjälp Linn, för mig! Sa hon. Jag såg upp på henne och log.
- Varför var du tvungen att lämna mig? frågade jag och tog ett steg närmare. Hon log svagt.
- Även om jag inte dörr hade du träffat en ny, Niall. Vi var aldrig menade att vara tillsammans. sa hon innan hon försvann.

Jag tog ner handen och föll på knäna.
- För dig Isa, ska jag gå vidare. viskade jag innan jag gick in i bilen och startade den. Jag gasade och körde iväg - utan att titta back. No look back now.

Landskap flög förbi när jag körde. Det var morgon och jag hade kört en hel kväll. Mina ögon ville bara slutas, men jag kunde inte sova i bilen, den var tillochmed mer obekväm än min säng i det lilla rummet. Jag slog på radion och en av våra gammla låtar kom upp.

Shut the door, turn the light off
I wanna be with you
I wanna feel your love
I wanna lay beside you
I cannot hide this even though I try

Heart beats harder
Time escapes me
Trembling hands touch skin
It makes this harder
And the tears stream down my face

If we could only have this life for one more day
If we could only turn back time

You know I'll be
Your life, your voice your reason to be
My love, my heart
Is breathing for this
Moment in time
I'll find the words to say
Before you leave me today

Close the door
Throw the key
Don't wanna be reminded
Don't wanna be seen
Don't wanna be without you
My judgement is clouded
Like tonight's sky

Hands are silent
Voice is numb
Try to scream out my lungs
But it makes this harder
And the tears stream down my face

If we could only have this life for one more day
If we could only turn back time

You know I'll be
Your life, your voice your reason to be
My love, my heart
Is breathing for this
Moment in time
I'll find the words to say
Before you leave me today

Flashes left in my mind
Going back to the time
Playing games in the street
Kicking balls with my feet
Dancing on with my toes
Standing close to the edge
There's a pile of my clothes
At the end of your bed
As I feel myself fall
Make a joke of it all

You know I'll be
Your life, your voice your reason to be
My love, my heart
Is breathing for this
Moment in time
I'll find the words to say
Before you leave me today

You know I'll be
Your life, your voice your reason to be
My love, my heart
Is breathing for this
Moment in time
I'll find the words to say
Before you leave me today

Jag sjöng med, min röst hade inte blivit sämre, mer som om den blivit bättre. jag kanske skulle börja som Solo artist? Fast med ett annat skivbolag. Jag hade ju fått några erbjudanden från London Records förra veckan.
Jag tog upp mobilen och ringde upp nummret
- Simon Hawk kontor. Svarade en tjejröst. Jag harklade mig innan jag började prata.
- Hej, det är Niall Horan, skulle du kunna koppla mig till Mr.Hawk? frågade jag och bet mig i läppen.
- Såklart Mr.Horan. Mr.Hawk har väntat på ditt samtal. Sa hon och jag kunde höra på hennes röst att hon log. Jag kopplar fram dig direkt. fortsatte hon. Jag hörde hur hon kopplade fram och sedan hur någon annan tog upp telefonen.
- Så Niall, har du äntligen tagit ditt förnuft till fånga och vill bli min nya soloartist? sa han trevligt. hawk var trevlig, han var som en andra pappa till mig för 4 år sedan. Hjälpte mig och så.
- Jovisst. jag ärpåväg till london nu, vi kanske kan prata då? frågade jag .
- Det ska bli ett nöje att arbeta med er mr. Horan. sa han och log.
- Nöjet är helt på minsida. Vi ses. sa jag och la på. Undra vad killarna kommer tycka. Men vem bryr sig? Inte jag ialla fall.


Oj oj oj Niall, kommer Niall lyckas som solo artist? Återstår att se (;


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Va nej inte solo artist!! Är det inte meningen att one direction ska hålla ihop i alla lägen ? :o


2012-02-14 @ 14:01:36
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/



Postat av: emma

jättebra!


2012-02-14 @ 14:26:02
URL: http://popoflove.devote.se



Postat av: Amanda

Nooo dont leav them! Kevin protested. Sitter som när man tittar på skräckfilm och skriker åt honom.. Lämna dom inte niall! Snälla! För mig (a)


2012-02-14 @ 17:31:15




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback