Chapter 5 - What.The.Fucking.Fuck.

Middagen , oxfile, potatis och beasås, gick åt snabbt. Mauras mat var delikat. Jag njöt av varje liten bit som mötte min mun. Jag hade inte ätit gott på flera månader. Charlie ville att jag skulle vara snygg, het och allt det där så jag fick bara äta sallad och dricka vatten . Och sprit.

- Det är jätte gott, maura. Köttet är fantastiskt. Berömde min mamma och tog ännu en bit oxfile från sin tallrik.
- Tackar, Marie. Det var faktiskt Niall som grillade köttet. Sa hon och log stolt mot Niall. Han log blygt och slängde en blick mot mig. Jag rodnade lätt och tog upp mobilen ur knät. Jag såg att jag fått ett Sms från Charlie och mitt hjärta börjare darra ; av rädsla. Jag öppnade sakta smset och mitt hjärta tog ett skutt.

'' My girlfriend is at her place now. Hurry up , Chistie, I wan't you so badly...''

Jag ville bara kräkas. Chritsie var en av mina 'bästa vänner', aka idiot-som-tror-att-jag-kommer-ge-henne-mitt-kreditkort-för-att-hon-kysser-mitt-a.s.s. Hon var en riktig fake. Och nu låg hon med min pojkvän? Eller, jag bryr mig inte så mycket om Charlie, det är bara det att han uttnytjar min kropp och sedan kastar mig, men skickar flötriga/sexiga sms till en annan tjej?! Naah, not this time ,boy. This ain't gonna work out.

'' Look who your texting douchebag!And just for the record, we're done!''

Jag visste inte om vi var över, han kunde bestäma sig för om vi var över, eller inte. Det verkade aldrig som om jag hade något att säga i det hela. Olyckligtvis.

*

Efter middagen hade vi dragit oss till vardagsrummet men jag hade smitit undan och ställt mig i dörröppningen.

- Ehm, jag måste gå. Lite saker att ta itu med. sa jag och skulle just vända när Maura avbröt min vanding.
- men, inte ska du gå själv i mörkret! Niall gå med henne. Sa Maura bestämt. jag vände mig snabbt och Niall skulle just protestera högt när jag avbröt honom.
- Nej, det är okej. Jag ska ta en taxi sen ska jag åka hem igen. Sa jag mjukt och gick iväg till skorna. Jag tog på mina klackar. Jag hörde massa mumel, följt av en djup suck. Niall kom ut i hallen och satte i fötterna i ett par gråa Supras innan han tog två tjocktröjor från klädhängaren.

- Jag måste följa med. Muttrade han och gav mig en svart luvtröja. Jag skakade på huvet meen följde efter honom ut till gatan.
- Vå måste gå till stan för att få tag i en taxi. Sa han stelt innan han utan mig, började gå. Jag suckade högt och gick efter med snabba steg.
- Hey! Du behöver inte vara så jävla sur! jag bad dig fan inte att följa med. Muttrade jag och tog tag i hans arm. han vände sig om och såg mig i ögonen.
- Nej, men nu måste jag det! Jag borde vara hemma och packa, inte följa med en töntig, liten, wannabe till något saftstånd. Sa han argt innan han började gå igen.
- Saftstånd? frågade jag mig själv förvirrat innan jag sprang ifatt honom.

Vi sa inget på hela promenaden till staden. Han vinkade trött in en gul Taxi innan vi satte oss i den och jag sa snabbt Charlies adress. Om vi skulle göra slut ville jag göra detface to face.

- vad finns där? Glass bar? frågade Niall retsamt. Jag skakade trött på huvet.
- Nej, min 21 årige pojkvän . Sa jag argt. Han såg förvånat på mig men höll tyst.

Han var tyst hela resan , och jag med. Vi såg inte ens på varandra. När vi kom fram till charlies lägenhet gav jag chaffören några sedlar och seg ut ur Taxin. niall kom efter och Taxin åkte iväg.

- Ska du vänta här eller följa med? frågade jag okänsligt.
- Jag måste väll följa med. sa han lika nonchalant. Jag ryckte på axlarna och steg in i porten. Vi tog hissen till 4 våningen.

- Så, varför ska jág med? frågade Niall för att avbryta tystnaden.
- För jag behöver dig, okej? Utbrast jag  och slog ut med armarna. Jag visste att Charlie aldrig skulle skada mig när folk var i närheten.
- Oh, jag ser . Sa han flörtigt och vickade förföriskt på ögonbrynen.
- Aggh, get over yourself.' muttrade jag och steg ut ur hissen.
DÅLIGT KAPITEL! Förlåt, ska genast försöka skriva ett bättre.

Och BTW, which means by the way ( Damon ) , I got the whole story line all figured out ;D

Kommentera! ska vi se om ni kan ge mig 15 kommentarer? (: <33

Kommentarer
Postat av: Maria

Mer snälla !!!!??? Du e verkligen bäst ! :)


2012-03-21 @ 17:23:49



Postat av: jasmine

skitbra!!!! :D <3


2012-03-21 @ 17:37:02



Postat av: emma

asbra! :)


2012-03-21 @ 17:39:55



Postat av: Matilda

Jätte bra en till!;)


2012-03-21 @ 17:50:56
URL: http://youdontknowyourbeautiful.blogg.se/



Postat av: Parris älskar jedward<33

Wooow vad due bra!!!!!!!!!!! <3


2012-03-21 @ 18:16:53
URL: http://novellomkandisar.blogg.se/



Postat av: Julia

Jätte bra, längtar tills nästa kapitel !!


2012-03-21 @ 18:17:48
URL: http://morethanthisnovell.devote.se



Postat av: Jenny

skit bra!


2012-03-21 @ 18:29:29



Postat av: Anonym

Love it!!! <3


2012-03-21 @ 19:18:16



Postat av: jsh

Gaahh! Så jävla bra! :D


2012-03-21 @ 19:22:07



Postat av: lova

så himla bra !!!


2012-03-21 @ 21:01:13



Postat av: Karin

Jätte fantastiskt en till!! :)


2012-03-21 @ 22:06:11



Postat av: Melina

Sjukt bra!


2012-03-21 @ 22:06:46



Postat av: Felizia

LOVE IT! :D


2012-03-21 @ 22:24:17
URL: http://onlyfellie.blogg.se/



Postat av: Nicole

Bra :) längtar till nästa del :)


2012-03-21 @ 22:34:11
URL: http://onedirectionislove.blogg.se/



Postat av: Lisa

Jättebra :)


2012-03-21 @ 23:03:09




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback