Chapter 4 - Greg, Maura and Niall

När jag kommit ut ur duschen såg jag på klockan. Mamma hade ropat att jag skulle vara färdig om en timme, för då skulle vi gå. Jag blåste håret och borstade igenom det. Jag sprayadelite hårspray och gick mot garderoben. Först tog jag underkläder ; ett par vita spetstrosor och en vit BH som var väldigt stor i längden. Den täckte brösten och gick ner till över magen. Jag tog en vit stickad tröja med stora hål, vita strumpbyxor och en ljusbrun pösig kjol som gick ner till lite över knäna. Jag tog lite smycken och sminkade mig lätt.



Jag hade duschat i en timme, det hade tagit 2 timmar att gå hem, 2 timmar för att fixa mig och nu skulle vi gå. Jag var nervös. Tänk om han hade en flickvän? Inte minns mig? Tänk om han fortfarande ser mig som den lilla knubbiga grann-flickan? Eller ännu värre.. tänk om han var bög..? Jag skakade på huvet och satte fötterna i ett par vita skinande pumps. Jag tog Tonkin på höften. Han hade en ljusblåskjorta, blåa jeans, en blå/vit väst som var mönstrad och blåa fake-converse ihans lilla skostorlek. Mamma hade en svart klänning och pappa hade , ja pappa kläder. Haha.

Klockan var 5 när vi sedan gick över till familjen Horans hus så kom verkligheten ikapp mig. Jag skulle möta Niall för första gången på 4 år. Jag förstod inte varför jag var nervös ; jag kände honom inte. Även om jag önskade att jag gjorde det, gör jag inte det. Den längsta konversationen vi hade var ett enkelt ; ''Hej hur mår du?'' ''Jo jag mår bra, själv? '' Patetiskt.

Jag skakade bort mina tankar och såg hur mamma knackade på dörren. Steg hördes och mitt hjärta började rusa. Dörren öppnades och en gestalt visades i dörröppningen ; Greg.

- Hej! Välkomna. Mamma och Niall är i köket. Middagen är klar. Sa Greg vänligt. Vi log mot honom och steg in. Jag knöt av Tonkin hans skor och sedan vaggade han efter mamma och pappa. Jag steg ut ur mina pumps och la dom brevid varandra innan jag också gick efter föräldrarna.
- MElISSA! Vad längesen! utbrast Maura och kramade om mig.
- Maura! Ja det var längesen! Sa jag och kramade tillbaka. Maura och Robert , pappan , var skiljda och Robert bodde i Frankrike.
- Ja verkligen. Nämen, slå er ner! Maten är redan klar. Sa hon glatt. Melissa, kan du vara en ängel och hämta Niall? Hans rum är på övervåningen mellan badrummet och förrådet. Frågade hon. Jag nickade bara ; kunde inget annat. jag litade inte på min röst direkt.

Jag gick skakigt upp för trappan . Jag visste exakt vart hans rum låg, mittimot mitt. Jag hade brukat smygkikat in i hans rum medans han hade tjejer över. Jag minns hur avundsjuk jag varit på en tjej, Clara, för att hon och Niall grvhånglat. Jag hade önskat att det var jag, fast när dom tog av varandra kläderna och gått mot sängen hade jag slitit bort blicken ; som en 11-åring tyckte jag bara det var pinsamt att se folk ha sex , nu var det normalt. jag hade ju legat med hälften av Mullingars tonårspojkar. Den andra hälften, som jag inte legat med, var antingen upptagna, hemliga bögar eller töntar.

Jag hade nu kommit fram tillhans rumsdörr. Jag andades in ny luft innan jag knackade på.
- kom in! Ropade han innan han började prata upprört i telefonen. Jag öppnade sakta dörren och gick in. han stog med ryggen mot mig och fortsatte i samma arga tonfall med mobilen mot örat.
- Nej Natalie! Jag låg inte med henne! sa han tröttsamt, som om han redan sagt det fyrahundra gånger. Dövt ljud hördes från andra sidan luren och han suckade - igen. Natalie. jag bryr mig inte om vad hon sa! Det är du och jag , minns du? Nata..Nata..Natalie, våga inte lägga på lure- ett svagt pip hördes och han suckade högt igen. Fan Natta. sa han tyst och vände sig mot mig. Förlåt att det tog sån tid mam- han avbrölt sig själv och stirrade på mig. Du är inte min mamma. Sa han misstänktsamt. Jag skrattade innan jag skakade på huvet.
- melissa. Du vet, granntjejen? påminde jag honom med ett höjt ögonbryn.
han stirrade på mig innan han nickade glatt.
- Juste! Melissa Horn. Du ser annorlunda ut . på ett bra sätt . Sa han och log. Jag rodnade och såg ner på mina fötter.
- Maten är klar. Sa jag och gick ut.


WOW, kapitel 4 redan! Vill sågärna skriva ner hela story direkt men min rygg protosterar.. älgarna protosterar, älsgarna har fått nog xD Fast ryggen (:

10 komentarer för meeraaah!!

Kommentarer
Postat av: jasmine

Gud vad bra!! vill ha meeeer! <3 :D


2012-03-19 @ 23:05:28



Postat av: lova

jättebra men skulle inte du kunna skriva i nialls perspektiv också ? :)


2012-03-19 @ 23:24:34



Postat av: Anonym

ASSSSÅ JAG DÖR HÄR. SÅ JÄVLA BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA



MER MER MER SNELA! xxx


2012-03-20 @ 20:52:22



Postat av: emma

jättebra!


2012-03-20 @ 21:42:00



Postat av: Melina

AS BRAA! :D


2012-03-20 @ 23:02:42



Postat av: Maria

Jätteeeeebraaaaa!!!! Mer tack ! :)


2012-03-20 @ 23:31:05



Postat av: Laila

bara så du vet så skriver jag inte detta för att jag vill ha mer-...eller joo xD men mest för att man kan bara inte låta bli att kommentera en sån här AMAYZAYN story!


2012-03-21 @ 08:39:17
URL: http://momentsofonedirection.blogg.se/



Postat av: Emma

Jättebra!!! Längtar tills nästa! ;D


2012-03-21 @ 14:30:11




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback