Chapter 3 - The Piano Music

Jag vaknade av att jag kände hur det plötsligt blev kallt. jag huttrade och slog upp ögonen. Såklart hade han tagit hela täcket. Jag suckde och såg på hans väckarklocka. Den var 6 på morgonen. Lika bra att gå upp då.

Jag tog sakta på mig den tajta klänningen och snodde en av hans jeansskjortr han aldrig använde. Han hade sagt att jag skulle ta en skjorta när jag går för han ville inte att andra skulle se hans tjej utanhonom, pff. Jag knöt skjortan över naveln och gick ut i köket. Jag rostade två bröd, stekte två ägg, bacon, hällde upp apelsinjuice i ett glas, bredde smör på mackorna och la två ostskivor på varje. Jag la äggen och baconen på en tallrik och la allt på bordet innan jag gick till badrummet. Jag tvättade ansiktet och satte upp håret i en bulle på huvet. Jag kavlade upp ärmar på skjortan innan jag tog min väska och skorna. Jag kollade så att jag inte glömt nått med frukosten innan jag gick ut. Han hade tvingat mig till att göra frukost innan han cvaknade förrut, och nu satt det fast. Jag kunde inte gå utan att göra frukost. Som om jag var beroende, på ett konstigt sätt.

Jag valde att gå barfota hem. Jag tog upp mobilen och mina Just Beats hörrlurar. Jag satte på Air av Bach.



Jag äslade den musiken. Piano, fiol, violin, allt sådant. Jag hatade inte all pop, rock, rap och sånt, men jag kände mig lugn när jag lyssnade på Bach. Så lugnande.

Jag brydde mig ine om alla som stirrade på mig. Jag var en 15 årig-tjej i en väldigt kort festklänning, en manlig jeansskjorta, håret i en knut, osminkad, barfota och med musik i öronen. De trodde säkert jag var nån slampa eller så. Jag stirrade tillbaka på alla som verkligen stirrade ohyfsat på mig. 

When people stare at you, stare back. make them realize you can actually see them.

*

Efter en lång vandring var jag äntligen hemma. Bara några hus kvar. Samma vanliga stöt for igenom min kropp när jag passerade Nialls hus. eller det var hans föräldrars, för han bodde i London. Jag suckad tyst och fortsatte.

- Hej , Lissa! Jag vände mig förvånat om och såg på Greg, Nialls bror, som steg ut ur huset.
- hej greg. Svarade jag enkelt och vinkade blygt. Jag hade känt Greg hela mitt liv, lite obekvämt att visa mina lär ända upp till rumpan..
- Du borde kommit igår, det var roligt! sa han och slängde sopp-påsen i den stora plåtkorgen.
- jag var upp- började jag men avbröt mig själv. vad menar du? frågade jag istället. Hade mina föräldrar och Tonkin, min 2 åriga lillebror, varit hemma hos familjen Horan? Varför sa dom intget till mig? Vsst jag hade bara sagt nej men ändå.
- ja, Niall är hemma. Vi hade en stor middag. Dina föäldrar sa att du var upptagen, men du kommer väll ikväll? frågade han och gick mot dörren. 
- Niall.. viskade jag och mitt hjärta började bulta. Såklart! sa jag högt innan jag snabbt försvann in i mitt hus. Jag sprang in i duschen.
Kapitel 3.. redan ;D Jag älskar er alla som kommenterar så flitigt!

Förlåt för skrivfel, ska iväg till skolan nu hinner inte rätta!

10 för meer ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer nu tack!

Den är bäst! :D


2012-03-19 @ 08:33:02



Postat av: Maria

Mer!!!! Skitbra verkligen !!


2012-03-19 @ 11:10:02



Postat av: lova

skitbra !!


2012-03-19 @ 12:21:01



Postat av: Laila

As I always say..AMAYZAYN haha


2012-03-19 @ 14:03:48
URL: http://momentsofonedirection.blogg.se/



Postat av: Tilde

Faboulouis och amazayn! :D<3


2012-03-19 @ 16:32:12



Postat av: Anonym

Bäst!!!!! Längar efter nästa. Kommer den i dag? Hoppas det!!!!


2012-03-19 @ 17:22:23



Postat av: Nuha

Hur bra som helst!! ;D


2012-03-19 @ 17:27:40



Postat av: jasmine

skitbra!!!!!!!! :D


2012-03-19 @ 17:33:24



Postat av: One Direction Diary

Mera! :D


2012-03-19 @ 18:28:23
URL: http://oneddiary.blogg.se/



Postat av: Melina

Jätte bra! :)


2012-03-19 @ 18:42:23



Postat av: Wilma

Jättebra!! Började nyss läsa din novell och den är jättebra!! :)


2012-03-19 @ 18:45:03
URL: http://onedirectiontolove.bloggplatsen.se



Postat av: A

Bra, fortsätt skriva.


2012-03-19 @ 20:16:02
URL: http://theonedirectionfantasy.blogg.se/



Postat av: jsh

sååå bra!! :D MEEEER!


2012-03-19 @ 21:09:13




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback