Chapter 6 part 1

Nialls POV

När jag kom iväg till studion log jag stort för första gången sedan händelsen. Eller det var det första äkta leendet på länge. Leendet fanns där, för att Linn faktiskt såg mig som sin pappa, ordet jag bara kunnat drömma om att få höra, höra någon säga till mig. Livet såg så ljust ut just nu. Visst, en del av mig var död, borta, men det var bara kroppsligt. Själen från det ofödda bernet skulle föralltid finnas i mitt hjärta.

 Killarna kollade skeptiskt på mitt leende under hela dagen, men vem klandrar dom? Jag hade praktiskt taget velat slita huvet av dom igår. Tillslut tog dom till orda.
- Har du humörsvängningar eller vaddå? Igår ville du mörda oss och nu.. började Harry och gjorde massa gester runt min kropp. Jag skrattade och fortsatte att le.
- Nu ser det ut som om du svävar på rosa moln! Utbrast Liam i samma tonart som Harry. Jag log ännu störren och rykte på axlarna.
- Vaddå då? Vill ni att jag ska mörda er eller? skrattade jag. Dom skakade på huvet innan dom fortsatte att jobba.

Efter ännu tre timmar kom Simon in med Nandos. Mina ögon spärrades upp och jag stirrade på på påsen i hans hand som förmodligen innehöll gudomlig fet mat. Simon såg att jag stirrade på påsen och skrattade innan han gav mig den.
- Så du är glad idag? frågade han och satte sig brevid Liam . Jag nickade och tog en tugga av den underbara maten.
- Varför så glad då? frågade Harry retsamt. Jag svalde maten och vek undan med blicken.
- I morse hände en sak.. började jag och drack en klunk läsk.  Jag skulle just snacka igen när Zayn skrek ett fejkat tjejskrik.
- Fick du äntligen till det? Oh my gawd! sa han sarkastiskt och slänggde med sitt osynliga hår.
- Jag faktisk, två gånger. Sa jag stolt . Dom kollade på mig med stora ögon. Med det är inte därför jag är så jätte glad.. ochej det är inte bara därför. Linn kallade mig pappa imorse. Sa jag och log smått.
- Aww.. sa louis tyst. Jag skrattade och kastade papper på honom. Han duckade och såg förolämpat på mig.
- Oh no, you did not just do what I think you just did! Sa han bitchigt och gjorde någon konstig sak med fingrarna. Jag skakade på huvet och fortsatte med min mat. Delicious!

*

Efter fem långa timmar satt jag i bilen påväg hem. Det var en hemskt lång bilkö . Jag tänkte tilloch med på att sova, så lång var den.  Men tillslut började den röra på sig och jag var på väg hem igen.
 När jag kom innanför dörren pustade jag ut, det hade varit en lång dag. När jag innanför dörren luktade det rök. Jag bvrydde mig inte om att ta av mig skorna innan jag sprang in i rummet där det röte ifrån. Där låg Isa, med luften full av rök och ögonenslutna. Hon rörde inte på sig, ännu värre var, hennes bröstkorg höjdes inte eller sänktes..

En part kapitel! Mer imorgon, ska checka sista hälften avmelodifestivalen nu! RÖSTA PÅ ULLE MUNNE! ;D <3 Ulrik munther .. ♥ (DREGEL..)

Kommentarer
Postat av: Melina

Sjukt bra!


2012-02-11 @ 21:38:02




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback