Chapter 6 part 2

Jag fick panik. Jag tog två kökshandduk, den ena la jag över min näsa och mun. Jag höll fast den med ena handen medans jag klumpigt kröp fram till isa. Jag la den andra över hennes ansikte och börde upp henne. Jag behövde båda händerna så jag kastade bort den jag hade och försökte så gå så snabbt jag kunde i röken.

- MAMMA! PAPPA! skrek en gäll röst. Linn! Herregud! Det var rök i hela lägenheten ju! Jag sprang snabt fram till ytterdörren och la ner Isa på golvet. Jag tog disktrasan och försvann in igen. Med kökshandduken , som isa haft, mot mitt ansikte gick jag in igen.
- LINN! VART ÄR DU?! Skrek jag . Det hördes inte så bra eftersom jag hade handduken för munnen, så jag tog bort den och skrek igen innan jag la den över min mun igen.
- JAG ÄR HÄR! PAPPA SNÄLLA HJÄLP MIG ! Skrek hon och jag hörde hur hon grät. Jag snprang fram till badrummet där hon satt i ett hörn, omringad av rök. Jag lyfte upp henne och gav henne handduken. Hon tog den och andades igenom.

Jag gjorde som jag gjort med Isa, tog ett andetag och sprang till ytterdörren. Jag la ner Linn brevid Isa samtidigt som jag ringde brandkåren.
- Hej, det brinner i min lägenhet! Min tjej är medvetslös! Snälla kom fort. sa jag panikartat och drog mig själv i håret ett flertal gånger.
- Herrn, snälla lugna ner er. vart är ni? frågade kvinnorösten lugnt.
- Sweetbud Drive 2057 . Skrek jag och la på. Jag börde upp Isa och tog Linn i handen. Och tillsammans sprang vi ner mot gatan.

Ambulansen och brandkåren kom snabbt och släckte elden. Dom tog Isa och körde iväg till sjukhuset snabbt. Efter ngra underkökningar på plats kom dom fram till att det inte var något farligt med mig och Linn, vi hade inte andats in så mycket rök som Isa.

- pappa, jag vill till mamma. Sa Linn och såg på mig med tårar i ögonen. Jag tog upp henne och kramade om henne. hennes små armar och grät mot min axel. Jag nickade och ämpade mot tårarna.
- Okej, gumman. Kom.



Vad kommer händ i sjukhuset? Kommer Isa klara sig? Kommer hon dö? Och isåfall, vad kommer hända med Linn? Och kommer Niall gå vidare? Men det är inte säkert att hon dör ju!

KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: emma

så bra!


2012-02-12 @ 11:56:18
URL: http://popoflove.devote.se



Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P


2012-02-12 @ 12:13:37
URL: http://flizanlizan.blogg.se/



Postat av: Elin

Sjukt bra!! :)


2012-02-12 @ 12:29:20




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback