chapter 22



Flyget till USA var inte så jobbig, Linn sov den mesta tiden och tänkte. Mike satt bakom oss och sarkade.
jag log och fortsatte att tänka. jag minns när jag skulle bli signad. Alla var emot det, alla i bolaget, ingen ville ha mig där. Men Dre, Dr.Dre stog bakom mig, fick alla att hålla käften och signade mig på hans karriärs bekostnad. Nu var han bara min mentor och en rejäl legend i mina ögon. Och jag minns några av mina första ''konserter''. Jag blev spottad på, fick tomater på mig och buuad av scen men Dre fanns alltid där för mig, och se på mig nu. Jag fortsatte att rimma och skriva. Jag skulle nu åka och gå på röda mattan för AMA's och sjunga med Rihanna. Mitt liv var perfekt.

- Pappa vi är framme. sa Linn och skakade på mig. Jag slog upp ögonen och log.
- Tack gumman. Sa jag och log. Jag reste mig upp och tog våra väskor, eftersom vi åkt privat. När vi kom ner tog en vakt mina och Linns väskor och jag tog Linn och satte henne på armen i sidan. hon lekte med mitt halsband. Jag hade på mig ett par baggt jeans, ett vitt linne , en keps och ett halsband, som hon gillade. I'm a rapper now, och enligt Dre, måste jag klä mig som en också.

När vi kom ut från flygplatsen såg jag massa fotografer. Jag tog av min keps och la den på Linns huvud. Den var för stor så den skymde hela ansiktet. Det var några fans så jag gav Mike Linn och skrev några autografer och tog bilder. På varjebild lutade jag mig mot fanet och gjorde pease märket med tummen rakt upp, min nya signatur.

Efter någon timme damp jag ner i baksätet på den stora bilen men tonade rutor.
- Vill du sjunga den nya låsten eller någon av dom på skivan? frågade Mike snabbt.
- Vi tar den nya. När ska vi repa? frågade jag och tog upp mobilen. En bild på Elin som bakgrundsbild ploppade upp och jag kände hur tommheten slog mig. Visst jag saknar hene, men hon är faktiskt 18 år. Hon borde inte ha någon äldre, hon borde ha någon i hennes ålder som inte är  otrogen. Eller det är vad jag intalar mig själv.
- Nu. Jag och och Linn åker till hotellet, du och Jared , min livvakt, väntar i arenan. Bestämde Mike. Jag skakade på huvet.
- Linn stannar med mig. Sa jag bestämt och klev ut ur bilen tillsammans med Linn och Jared. tack och lov fick inga pappz vara här än så vi gick bara in.

Direkt kom Rihanna fram och kramade mig.
- Jag saknade dig! Utbrast hon och kramade hårt om mig.
- Jag saknade dig också! Och sen när blev du en rödtott? Frågade jag med ett skratt.
- Jag ville pröva nått nytt. Sa hon och rykte på axlarna. Sen såg hon att Linn stog brevid mig så hon satte sig på huk och såg på Linn, som såg tillbaka med bowlingklot istället för ögon.
- Omg.. sa Linn lågt.
- Än en gång, du bor i samma lägenhet som Niall Horan sa jag och himmlade med ögonen.
- Jag älskar dig! Pep Linn , och sket i mig, och kastade sig om halsen på Rihanna. Hon skrattade och kramade Linn.
- Vilkensötnos då! Sa hon. Vi får prata mer sen, men nu måste jag och din pappa repa, du kan få kolla från sidan. Sa hon och drog iväg oss till scen.

Vi hade redan snackat om hur det skulle vara och Rihanna hade fixat allt, dansare och allt så det gick som smör i solsken och vi repade 3 gånger.

- Det var jätte bra. Ni får gå, det är 2 timmar kvar till galan. Sa Rihannas manager , Bob tror jag eller, jag glömmer alltid namnet, och gick iväg. Rihanna rykte på axlarna och tog sin väska.
- Du kan vi snacka? frågade hon och drog med mig en bit från Linn och Jared.
- Vad är det? frågade jag förvirrat.
- Du ska ju gå själv på mattan.. kan jag få ta Linn? frågade hon förväntansfullt.
- Ehm..visst.. sa jag sakta. Men hon har inga sånna kläder, hon är bara tänkt att redan vara inne. sa jag sedan.
- Äch, det fixar jag. Sa hon och viftade bort det . Hon gick fram till Linn o bädden. Upp henne.
- Vi ses om två timmar papp. Ropade Linn o vinkade glatt. Jag skrattade och vinkade.

- Du Niall, kan vi snacka? Frågade Mike när vi satt i bilen påväg till hotellet. Jag nickade och han tog ett djupt andetag. Du vet att Dre bor i Californien, och att han inte kan vara hos dig hela tiden.. sa han nervöst och pratade nästan med händerna, så mycket som dom flög runt.
- Kom till saken! sa jag irriterat, är hans finger nästan petat ut mitt öga.
- Om du nu tackar ja, till att bli signad av Dre's egna bolag, måste du och Linn flytta till USA, och du måste fixa ett artistnamn.. sa han snabbt och knep igen ögonen.
- Okej. Sa jag oberört. han kollade chockat på mig. Bara sådär? frågade han med stora ögon.
- Tja, jag kommer aldrig klara mig utan Dre, och jag tror Linn behöver komma bort från London.. men vad händer med dig? frågade jag .
- Jag stannar i London. Du får Dre som manager och mentor. Sa han och log.
- Så när flyttar jag? frågade jag nyfiket.
- Helst på onsdag nästa vecka. Jag kan hitta en bra lägenhet och sedan köpa den till dig, som hejdå present.
- Haha tackar. Men nu måste jag byta om. Sa jag snabbt och försvann upp till mitt hotellrum.

Jag tog på mig ett par svarta jeans, en svart T-shirt, en skinjacka och ett halsband med ett N och svarta skor. Jag tog en väska och packade ner svarta jeans, en vit t-shirt och en svart tjockkofta med luva. Jag kastade väskan över axeln och gick ner till Limon som väntade. Därinne gav jag den till Mike och kollade runt. Min blick fastnade på två saker - Ett. Rihanna i en mycket vacker klänning och två. Min dotter i väldigt söta kläder.



- Kom hit sötnos. Sa jag och klappade i mina knän. Hon kom fram och hoppade upp i min famn.
-Vad söt du är. berömde jag.'
- Rihanna hjälpte mig. Sa hon och log stort. Jag skrattade och såg på Rihanna. Hon log och jag log tillbaka.
- Vi måste snacka sen när vi kommer hem. Sa jag och såg i Linns ögon. Hon såg skräckslagen ut så jag skrattade. Lugna ner dig, det kommer vara bra nyheter. Sa jag och gav Rihanna Linn för att gå ut ur bilen och mötas av miljoner blixtar. De blev som galna när vi kom ut. Rihanna och Linn gick hand i hand framfölr mig och log åt kamerorna. Jag såg åt så många som möjligt - log inte. Dre sa att jag inte skulle le, bara ha pokerface.

Efter en tid kom det intervjuvare, som jag ställde mig hos.
- NIALL! Vad kan man hitta på ditt nya album?! skrek en kvinna och vände mikrifonen åt mitt håll.
- Sånger, musik. sa jag och rykte på axlarna och skrattade löst.

*

Efter en tid på mattan satte jag mig vid min plats brevid Rihanna och två tomma säten. Jag log åt Linn som satt i Rihannas knä istället för sin plats brevid. Men när det snart skulle börja satte sig en tjej brevid mig och en kille brevid henne. Linn hoppade ner från Rihanna och satte sig på sin plats. jag såg åt isdan och såg två stirrande ögon. Jag hoppade till och frustade. Jag satte handen för hjärtat ochskrattade tyst. Jag granskade tjejen och såg att det var Selena Gomez.
- Hej. Sa jag trevligt, rädd för hon stirrade fortfarande. Hennes pojkvän, Justin Bieber, skakade om henne och hon skakade på huvet innan hon log stort åt mig.
- Wow! Jag älskar din musik! Jag har ditt album på replay i min bil, hemma , i min loge, överrallt! Sa hon exalterat.
- Wow, verkligen. Coolt. Själv älskar jag din röst. Sa jag och nickade med ett litet leende. Hon fastnade igen.
- Du gillar min röst? Omg.. Sa hon och satte dsig tillrätta och stirrade fram. Hon var rätt snygg. När hennes kille, aka Justin Bieber märkte att jags tirrade la han armen runt henne och log falskt. Jag skrattade och skakade på huvet. trodde han jag var intresserad? Jo visst var hon het, men jag ska ju vara singel.

När galan pågått i en halvtimme gick jag och Rihanna backstage, medans Linn fick sitta kvar, och bytte snabbt om. Jag ställde mig där jag skulle stå och sjöng. Jag blickade in i en kamera som visade mig på en stor skärm bakom mig, skärmen var i själva värket en stor dörr.

Samtidigt som den inspelade refrängen kom upp i bakgrunden började jag prata.
Folk verkade inte fatta att det var jag förrens dörrarna öppnades och alla skrek högt.

 

I'm not afraid (I'm not afraid)
To take a stand (to take a stand)
Everybody (everybody)
Come take my hand (come take my hand)
We'll walk this road together, through the storm
Whatever weather, cold or warm
Just lettin you know that, you're not alone
Holla if you feel like you've been down the same road (same road)

[Intro (during Chorus):]
Yeah, it's been a ride
I guess I had to, go to that place, to get to this one
Now some of you, might still be in that place
If you're trying to get out, just follow me
I'll get you there

You could try and read my lyrics off of this paper before I lay 'em
But you won't take the sting out these words before I say 'em
Cause ain't no way I'ma let you stop me from causin mayhem
When I say I'ma do somethin I do it,
I don't give a damn what you think,
I'm doin this for me, so fuck the world
Feed it beans, it's gassed up, if it thinks it's stoppin me
I'ma be what I set out to be, without a doubt undoubtedly
And all those who look down on me I'm tearin down your balcony
No if ands or buts, don't try to ask him why or how can he
From "Infinite" down to the last "Relapse" album
he's still shittin, whether he's on salary paid hourly
Until he bows out or he shits his bowels out of him
Whichever comes first, for better or worse
He's married to the game, like a fuck you for Christmas
His gift is a curse, forget the Earth, he's got the urge
to pull his dick from the dirt, and fuck the whole universe

I'm not afraid (I'm not afraid)
To take a stand (to take a stand)
Everybody (everybody)
Come take my hand (come take my hand)
We'll walk this road together, through the storm
Whatever weather, cold or warm
Just lettin you know that, you're not alone
Holla if you feel like you've been down the same road (same road)


And I just can't keep living this way
So starting today, I'm breaking out of this cage
I'm standing up, I'ma face my demons
I'm manning up, I'ma hold my ground
I've had enough, now I'm so fed up
Time to put my life back together right now! (now)

It was my decision to get clean, I did it for me
Admittedly, I probably did it subliminally
for you, so I could come back a brand new me you helped see me through
And don't even realize what you did, believe me you
I been through the ringer, but they could do little to the middle finger
I think I got a tear in my eye, I feel like the king of
my world, haters can make like bees with no stingers
and drop dead, no more beef flingers
No more drama from now on, I promise
to focus solely on handlin my responsibilities as a father
So I solemnly swear to always treat this roof, like my daughters
and raise it, you couldn't lift a single shingle on it!
Cause the way I feel, I'm strong enough to go to the club
or the corner pub, and lift the whole liquor counter up
Cause I'm raising the bar
I'd shoot for the moon but I'm too busy gazin at stars
I feel amazing and I'm not afraid.

Då började Rihanna med låten vi skrev förra veckan.

Just gonna stand there and watch me burn
But that's alright because I like the way it hurts
Just gonna stand there and hear me cry
But that's alright because I love the way you lie
I love the way you lie

I can't tell you what it really is
I can only tell you what it feels like
And right now it's a steel knife in my windpipe
I can't breathe but I still fight while I can fight
As long as the wrong feels right it's like I'm in flight
High off of love, drunk from my hate,
It's like I'm huffing paint and I love it the more I suffer, I suffocate
And right before I'm about to drown, she resuscitates me
She fucking hates me and I love it.
Wait! Where you going?
"I'm leaving you"
No you ain't. Come back we're running right back.
Here we go again
It's so insane cause when it's going good, it's going great
I'm Superman with the wind at his back, she's Lois Lane
But when it's bad it's awful, I feel so ashamed I snapped
Who's that dude? I don't even know his name
I laid hands on her, I'll never stoop so low again
I guess I don't know my own strength

Just gonna stand there and watch me burn
But that's alright because I like the way it hurts
Just gonna stand there and hear me cry
But that's alright because I love the way you lie
I love the way you lie ooh
I love the way you lie ooh
I love the way you lie

Vi gjorde en sista pose och väntade innan vi avslutade och kramade om varandra. Vi gick backstage och bytte om innan vi gick tillbaka. Linn kramade om min hand och bytte plats med Rihanna innan hon lutade sig mot mig och slöt ögonen. Jag log och smekte hennes ansikte.
- Vad duktig du var. Berömde Selena.
- Tack så mycket. Sa jag och log lite.

Okej, tog tre dagar att skriva.. för skriver innan er, när jag skrev detta var ni på kap 17 (;

Näst sista kapitlet ;O

MASSA KOMMENTARER! Minst 10 st innan sista kapitlet

Kommentarer
Postat av: Anonym

As bra meeer!!


2012-02-22 @ 11:44:31



Postat av: Amanda

har inte ord för hur bra jag tycker dina noveller är..


2012-02-22 @ 15:13:05



Postat av: Anonym

det där var riktigt bra!


2012-02-22 @ 17:07:32




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback