Chapter 13

Linns POV

- Jag har saktnat di pappa, så mycket. Sa jag innan jag slöt ögonen för att vila. Jag såg hur ställd han blivit när jag sagt at jag ville åka till mamma, han saknade henne, som jag. Men jag hade ändå lärt mig hantera smärtan. Jag låtsades som om hon inte var död, som om hon bara var på en lång resa, någonstans där hon hade det bra, inte kall och begraven under marken i en kista.

Jag slumrade till och vaknade av att någon ruskade till mig lätt.
- Linn, gumman vi är här nu. Sa pappa lent och jag slog upp ögonen. Jag hoppade ut ur bilen tillsammans med Niall och gick i riktning till den stora eken där mamma var begravd. Mamma hade alltid velat bli begraven under ett träd. Niall, pappa, satte sig på huk vid graven och ände två ljus. han la dom på varje sida och gav mig blommorna som jag placerade mitt på graven.

 Nialls POV

Jag fick tårar i ögonen när Linn började prata. Hon pratade bara på, orden flög bara ut ur munnen på henne. Hur mycket hon saknade henne och vad hon gjort på senaste tiden. Jag fällde några tårar .

- Jag går nu.. släpp bara ut det pappa. sa hon och gick. Jag tog ett djupt andetag innan jag brjade.

- Isa, jag saknar dig. jag saknar ditt skratt, ditt leende, dina ögon, dina öron, allt. Jag förstår att du var tvungen att lämna mig, allt händer av en orsak. Jag önskar du var här, så du kunde se hur stor Linn blivit. Hon är vacker, presic som sin mamma. Jag tog ett djupt andetag. Jag har äntligen gjort den. Tagit tag i mitt liv, hjälpt Linn. Jag ska hitta en lägenhet nära min nya studio och flytta in med Linn, bli en riktig familj, som du alltid velat. Och juste,jag har blivit signad - som soloartist för London records. Jag ska skriva en låt till imorgon och spela in min första egna singel.

Jag fortsatte att prata i någon timme och ställde mig sedan upp. Bakom mig stog Linn.
- Kom nu pappa, jag vill ha milkshake istället. Sa hon och log innan hon skuttade iväg till bilen. Jag log .
- Vi saknar dig, jag kommer tillbaka snart. Viskade jag ocg gick mot bilen där Linn redan satt sig med säkerhetsbälte och allt.

- So Milkshake city? frågar jag och slår på radion.
- Jaa! skriker hon och dansar på sätet. jag skrattar och hör hur en röst börjar prata i radion.

''För två år sedan flydde Niall Horan från london för att hans dåvarande flickvän, Isabelle Walz , dött. Nu är han tillbaka och inte bara det! han har blivit signad av London records - som solosångare. Hans första singel är beräknad attsläppas så snart som möjligt. vad tycker ni? Har Niall fortfarande rösten? Kan han lyckas utan sina forna bandmedlemmar, One Direction? Ja, det återstår att se. jag är Libby Lom och detta är L! news. ''

Jag suckade och bytte kanal. Iris med Goo Goo Dolls började spelas och jag sjöng med, Linn också.

- You're the closest to heaven that I'll ever be. sjöng vi för full hals och skrattade.
- Pappa, ska du verkligen börja sjunga igen? frågade Linn hoppfullt. jag nickade och log.
- Såklart. Pappa måste skriva en låt också. Men du gumman, vad säger du om att flytta in till pappa, när han fått en lägenhet? frågade jag och sneglade på henne innan jag vände blicken helt åt vägen.
- ja, äntligen! Jag vill inte flytta till Sverige, mormor och morfar luktar konstigt. sa hon ledset.jag skrattade och ruffsade till hennes hår innan jag parkrade bilen . Vi gick ut och jag låste efter oss.

Folk viskade och pekade där vi gick på gatan mot Milkshake City. När vi äntligen kommit in pustade jag ut.
- Vilken smak vill prinsessan ha då? frågade jag och log. Hon funderade innan hon sken upp i ett leende.
- Daim! Skrek hon av lycka.
- Okej, daim. Ta ett bord så kommer jag snart. Sa jagf och gick mot kassan.
- Hej, välkommen till Milkshake city, vad får det lov att vara? frågadekassörskan.
- En stor Daim , och en stor vanilj. Sa jag och blinkade med ena ögat. Hon nickade och rodnade lite. Hon gick iväg för att fixa sakerna och jag tog upp plånboken.

När hon kom tillbaka hade den röda färgen fortfarande inte försvunnit. jag skrockade lågt och betalade.
- hejdå! sa jag charmigt och blinkade ännu en gång med ögat innan jag tog båda drickorna och gick mot bordet Linn satt vid. Hon såg ut genom fönstret och betraktade alla som gick förbi.
- Här har du, prinsessan. Sa jag och sköt iväg hennes milkshake, löst. Hon tog emot den och tog tog sugröret i munnen.
- tack pappa. sa hon och visade igen sin ojämna tandrad med ett hål i mitten när hon log stort. Jag skrattade och nickade. Jag tog upp min vaniljshake och vände sugröret till min mun och sög.
- Vad ska din låt handla om? frågade Linn plötsligt efter tre minuters tystnad. jag funderade på vad jag skulle säga innan jag öppnade munnen.
- Vi får se, men vad som än händer är du den första som frå höra, okej? sa jag och log. hon nickade och log med tänderna igen - hon var så söt med en tand borta.

Efter att vi druckit upp våra drickor körde jag hem Linn till Harry. Vi snackade lite innan jag körde tillbaka till hotellet. Jag satte mig vid datan och tryckte upp internet. Jag skrev in twitter i sökfältet och loggade in. Mina mentions var överfulla och jag bestämde mig för att börja om. Jag raderade mitt konto och gjorde en ny. Jag valde namnet NiallHoranOfficial , och skrev mitt första tweet. ''My new account. New start, new life, new everything! Gna write my new single now!'' Tweet.

jag drog fram block och penna innan jag för första gången lugnade ner mina sinnen och försökte få ram en låt.
Jag drog fram min gitarr och började fingra på strängarna. '' Its to cold outside , for angels to fly.'' nynnade jag. jag la ner gitarren och tog blocket och pennan.

White lips, pale face
Breathing in snowflakes
Burnt lungs, sour taste
Light's gone, day's end
Struggling to pay rent
Long nights, strange men

And they say
She's in the Class A Team
Stuck in her daydream
Been this way since 18
But lately her face seems
Slowly sinking, wasting
Crumbling like pastries

And they scream
The worst things in life come free to us
Cos we're just under the upperhand
And go mad for a couple of grams
And she don't want to go outside tonight
And in a pipe she flies to the Motherland
Or sells love to another man
It's too cold outside
For angels to fly
Angels to fly

Ripped gloves, raincoat
Tried to swim and stay afloat
Dry house, wet clothes
Loose change, bank notes
Weary-eyed, dry throat
Call girl, no phone

And they say
She's in the Class A Team
Stuck in her daydream
Been this way since 18
But lately her face seems
Slowly sinking, wasting
Crumbling like pastries

And they scream
The worst things in life come free to us
Cos we're just under the upperhand
And go mad for a couple of grams
But she don't want to go outside tonight
And in a pipe she flies to the Motherland
Or sells love to another man
It's too cold outside
For angels to fly

An angel will die
Covered in white
Closed eye
And hoping for a better life
This time, we'll fade out tonight
Straight down the line

And they say
She's in the Class A Team
Stuck in her daydream
Been this way since 18
But lately her face seems
Slowly sinking, wasting
Crumbling like pastries
They scream
The worst things in life come free to us
And we're all under the upperhand
Go mad for a couple of grams
And we don't want to go outside tonight
And in a pipe we fly to the Motherland
Or sell love to another man
It's too cold outside
For angels to fly
Angels to fly
To fly, fly
Angels to fly, to fly, to fly
Angels to die


Det blev riktigt bra faktiskt. Jag tog mobilen och ringde Harry.
- Niall, klockan är 2 på morgonen, jag hoppas du har en jävligt bra förklaring till att ringa nu! muttrade han surt och gäspade.
- Ge telefonen till linn, snabbt! sa jag stressat.
- Visst, men hon sover, ditt fel. suckade han och jag hörde hurhan reste sig och gick ut ur rummet. En minut senare svarade en trött Linn i telefonen.
- Pappa, jag sover, vad vill du? frågade hon sömnigt.
- Jag lovade ju att du skulle vara den första att höra min singel! Sa jag glatt.
- Är den klar?! frågade hon och lät genast pigg.
- Japp, så lyssna nu och säg sedan vad du tycker. Sa jag och tog gitarren. jag track på högtalare.

Jag drog accord och började sjunga.´Det kändes underbart att sjunga igen, min röst hade inte blivit sämre, bara bättre. Jag sjöng och blundade.

- Angels to die.. jag drog ut på orden och väntade tills accordet dött innan jag tog telefonen. Vad tycker du, prinsessan? undrade jag.
- jätte bra pappa, men nu måste jag sova. Sa hon och klickade mig. jag skrattade och la mobilen i laddaren innan jag la undan alla saker, tog av kläderna och smög under täcket.
LÅNGT FÖR ER! Förtjänar jag inte många kommentarer ? ;D

Några ville ha Linns POV, så here it is ;D

Song : The A-team - Ed Sheeran . All creds to that Hot Ginger Boy! ♥

Kommentarer
Postat av: Elin

great :D


2012-02-16 @ 16:42:17



Postat av: Anonym

As bra meeer!!! :D


2012-02-16 @ 17:10:31



Postat av: Felizia

Superbra!:D xx


2012-02-16 @ 17:26:58
URL: http://onlyfellie.blogg.se/



Postat av: Emma

Jaaa Linns POV!! Haha jag tycker det är jättebra!! Men det är ju alltid bra när du skriver ;D


2012-02-16 @ 22:22:47



Postat av: Melina

Sjukt bra!


2012-02-16 @ 22:31:05




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback