The Visitor- Schortcut i ett inlägg

So, innan jag börjar med den riktiga novellen ska´jag skriva en shortcut. Alla delar kommer vara i detta inlägg (: Och BTW ; UNI = UNIversity
Det komme vara minst 7 delar okey?

1.

Jag vaknade av att min bror, Liam, kom inrusandes in i mitt rum och hoppade på min säng. '' Wake up! He's coming today!'' sa han uppspelt. För att vara en 20 årig kille som gick på UNI var han väldigt lik en liten snorunge. Jag morrade dovt och drog täcket över huvet för att blockera ljuset. '' Sgut the fuck up and get the fuck out.'' mumlade jag aggresivt och gosade in mig i täcket. '' Moms says you have to wake up! Niall is coming in about three hours!'' sa han med sin retsamma röst, men ändå bestämt, innan han försvann. Jag suckade högt och klev upp ur sänken. Jag satte fötterna på det kalla golvet och sträckte upp armarna över huvet för att räta ut ryggen.

Justie Niall skulle komma idag. Liams kompis från sommar lägret för 7 år sen. Liam hade alltid varit hos honom i Irland, och när han var här jagde jag rymt iväg till Chelsea, min bästavän. Jag ville inte möta ''Niall''. Jag tänkte mig en kort, spinkig kille med blond pottfrilla, stora glasögon, finnar, rutigskjorta instoppad i rutiga byxor upp till över naveln och en kofta. Visst, sånna fanns bara på filmer ; men jag såg på för mycket TV.

Efter duschen torkade jag håret och plattade det lätt innan jag drog på mig underkläder ; svart spets. Ett par tighta beigea jeans och en vinröd magtröja fick åka på uutanpå kroppen. Jag sminkade mig lätt med ljusbrun ögon skugga, rouge och läppglans. Jag smackade högljudt med läpparna innan jag gick ner till mamma.

'' Mom, why do I have to be here?'' frågade jag ängsligt och satte mig vid köksbordet. '' Beacuse, me and you'r dad is going away! They need someone to look after them!'' påminde hon och la in ännu en låda med mat i frysen. '' MOM!'' sa jag upprört.'' I am 16 years old! They are 4 years older than me.'' jag gnällde på rösten och sjönk ihop. '' Yes, but everytime Niall comes, me and your dad goes away and come back to a hell!'' sa hon med en röst som mycket tydligt sa slut-på-disskutionen. Jag suckade och lutade mig bak i stolen. Varför var Chelsea tvungen att åka bort?

2.


''Chels! He's coming in about half an hour! Why did you have to visit you grandma? She have a birthday next year to!'' gnällde jag ängsligt i telefonen och kände hur överkroppen sjönk in . '' Yeah, she have.. if she will be alive untill next year! Shes 97 years old Mary-Ann'' upprepade Chelsea igen ; trött på mitt gnällande. '' Bu-''

''NIALL!'' skrek Liam och väckte mig ur vår konversation. Mamma och pappa hade åkt för en halvtimme sen och nu kom väll Niall. '' Mary-Ann! Come and say hi!'' Skrek Liam men det lät mer som ett muttrande.'' Gotta go Chels, hes here ! Say hello to your granms to me!'' med det la jag på och reste mig ur sängen. Jag tog ett djupt andetag och gick ner mot vardagsrummet. '' Hello nice to mee-'' jag kände hur det drog ihop sig i min hals. W.o.W. Han var.. het?! Han såg bak på mig och det kändes som om hela min själ sprack ; på ett bra sätt.



'' Hi, I'm Niall!'' sa han med sin irländska dialekt och ställde sig upp för att sedan sträcka fram handen. Jag tog några trevande steg framåt innan jag sträckte fram min högra hand, jag med. Våra handflator flöt samman samtidigt som vi skakade upp och ner, utan att avbryta ögonkontakt. Hans isblå ögon borrade sig in i mig, limmade ihop min brutna själ ; vilken cliché. Vad fan var fel med mig?! '' Nice to meet you'' sa jag snabbt och log mot honom. Han nickade och log tillbaka innan han släppte min hand och satte sig i soffan igen. Jag stog kvar på min plats innan Liam vände sig om. '' Go!'' sa han irriterat , vilket fick mig att skynda till köket. Jag hörde deras fniss bakom mig ; hans var underbart.

3.
* slight mature *

3 dagar senare, efter att Niall kommit, låg jag ensam i sängen och lyssnade på Stop and Stare av OneRepublic ; mitt favorit band. Under dessa tre dagar har jag och Niall gått in i varandra i en rad av ''olyckor''. Tex när jag gick ut från duschen, mitt rum, köket , ja you name it!

 Plötsligt knackade det på dörren. '' Come in!'' skrek jag för att försöka överrösta musiken i mina öron. Dörren öppnades på glänt och Liam stack in huvet. '' Me and Ni are going to the mall, you wan't a ride?'' frågade han besvärat ; som om han inte ville att jag skulle mer. Bara för att retas log jag stort och gick upp ur sängen. '' Sure, give me 10n mins.'' sa jag elakt och gick mot garderoben. Jag log större när jag hörde han överdrivna suck. Jag drog på mig en vit sommarklänning, ett par sandaler och en gul kofta. Jag borstade igenom mitt bruna hår och kletade på lite mascara.

*

När vi kommit fram till köpcentret kom Liam på att han glömt mobilen hemma. '' Give Niall your number so you can reach us.'' sa han otåligt. Jag kände den sprudlande lyckan i kroppen när våra blickar möttes och jag gav honom min mobil. Han knappade in numret och gav tillbaka mobilen med en blinkning. Jag kände rodnaden stiga och tog snabbt emot hans mobil för att lägga till mitt nummer. Tack och log dolde mitt hår mitt ansikte; therefore my red cheeks. Jag knappade vant ner nummret och döpte mig själv till Leyums Sister ;).  '' Bye.'' sa jag snabbt och skyndade iväf till Forever 21.

Jag plockade till mig några klädesplagg och gick mot provrummen. Jag la ner allt på en pall innan jag drog av min kofta. Min mobil plingade till och Chelseas namn lös upp hela skärmen. '' You miss me huh?'' sa jag tyst för mig själv och himlade med ögonen samtidigt som jag klickade upp hennes sms.

'' Hi who are you? Someone changed all my contacts to Harry Potter characters.''

Jag skrattade och bestämde mig för att retas lite.

'' So, whats my name? ;)''

Svaret kom snabbt. Hah.

'' Severus Snape, now please tell e who the fuck you are!''

Desperata jävel.

'' No, I wont tell you ;)''

'' FUCK! Nobody wants to tell me! 'Draco' has been sending me dirty texts all day !''

Jag skrattade och låste mobilen för att fortsätta med mitt prövande. Jag drog av mig klänningen och tog på mig ett par svarta , tighta shorts och ett grönt linne instoppat i shortsen. Jag vände mig om för att vrida på huvet och se hur jag såg ut bakifrån. Sexy as hell! Jag drog av kläderna och fick ett nytt sms. Säkert Chels som ville veta vem jag var. Men det var inte Chels. Mitt hjärta tog ett skutt när jag såg namnet. Niall Irosh Boy.

'' Where are you? ''

Mina fingrar darrade när jag knappade in svaret. Det blev många fel, men tillslut klickade jag på 'Send'.

'' I'm a Forever 1's dressingroom.''

Svaret kom snabbt, varför skulle jag skriva så segt och han så snabbt?

'' Well, I'm coming.''

var allt som stod. Vad menade han? Varför skulle han komma? Då kom jag på att jag bara hade underkläder. Jag skulle just dra en lila klänning över huvet när dörren öppnades och Niall snabbt kom in och drog igen dörren innan han vände sig mot mis. Han log belåtet när han synade min halvnakna kropp och bet sig löst i läppen. Jag kände mig exposerad men samtidigt.. glad? Stolt? Upphetsad?

Mina tankebanor avbröts av att ett par mjuka läppar pressades mot mina. Nialls. Det var inte alls som jag tänkt mig : det var bättre! Jag slog armarna om han nacke och han tog händerna på mina lår. '' Jump'' viskade han mot mina läppar och jag gjorde som han sa. Jag hoppade upp och knöt benen om hans midja, han bärde mig med händerna min rumpa. Han pressade mig mot väggen och gav sig djupare in i kyssen. Mina händer var som i trans när dom sökte sig till hemman av hans T-shirt och drog den över hans huvud och avslöjade en vältränad bringa och 8 pack. Jag drog mina naglar över hans muskler och kände hur han rös under min berörning. Vi brydde oss inte om åldersskillnaden som var på 4 år, vi brydde oss inte om att vi var i en butik eller att han var min brors bästavän. I den stunden brydde vi oss bara om varandra.
japp, skulle blivit längre men orkade inte vänta ;D Del ett av den nya novellen kommer ikväll eller imorgon ; beror på era kommentarer!

Kommentarer
Postat av: Melina

Jätte bra! Du skriver jätte bra! :)


2012-04-18 @ 15:47:41



Postat av: Karin

Guuuud vad bra! ÄLSKAR dina noveller!!!

Skulle du göra en bok skulle jag värkligen köpa den!


2012-04-18 @ 16:32:41
URL: http://oneedirectionnovell.blogg.se/



Postat av: jsh

Åhh! Sååå bra! :D


2012-04-18 @ 22:33:50



Postat av: Hajrija

OH SÅ FUCKINNG KLOCKRENT!!!!! Kommer det mer av den här? :) xx





Postat av: jsh

Så jävla bra!! :D


2012-04-21 @ 16:23:21




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback