Chapter 2

Kvällen var riktigt lyckad. Isa hjälpte oss med många låtar och många goa bullar senare kramade jag och killarna godnatt och låste dörren efter att dom  gått. Klockan hade sedan länge passerat tolvslaget och både Linn och Isa hade dragit sig tillbaka till sängs. Ärligt talat var inget mer frestande än att byta om krypa under täcket och dra Isa så nära mnin kropp som det var möjligt och lägga en arm runt hennes midja för att sova, men detta fick vänta. Istället för att göra något sådant gjorde jag det värsta som fanns - plockade undan all disk!
Tack och lov för diskmaskiner! Hurra, hurra hurra!

Med många muttringar och svordomar plockade jag in all disk till köket, sköljde av och stoppade in i diskaskinen. Jag tog också alla kvar lämnade bullar, som inte var så många,, kanske två stycken, och la undan i ugnen till Linn , hon älskade bullar till frukost.
Jag torkade av alla använda bord och tog smulorna, som jag kört över kanten in i min kupande hand med trasan, och slängde dom i sopphinken.
När jag släckt alla ljus i lägenheten och dubbelcheckat alla fönster och dörrar att dom var låsta gick jag äntlgen in till rummet. Jag orkade varken byta om eller borsta tänderna så jag klädde av mig till underkläder och kröp ner bakom Isa, drog henne så nära som möjligt och la en beryggande arm runt hennes midja, babybulan alltså.
Efter de föll jag in i en djup sömn.

Jag vaknade av att det skrammlade till. Jag satte mig yrvaket upp och kollade på den digitala klockan på nattduksbordet och de röda siffrorna visade tydligt att det var dags att stiga upp. Jag skulle vara i studion om 1 timme ju. Så, försiktigt som möjligt reste jag mig, noga med att inte väcka Isa, hon sov så sött.

Jag klädde tyst på mig - jeans , linne och en hoodie, med strumpor - och smög ut. Hela tiden var jag rödd att golvet skulle knarra, men det hände inte.

I köket - som var källan till skrammlet - stog Linn på en stol och försökte nå o'boy lådan. Med ett tystskratt smög jag upp bakom henne och la händerna precis under armhålorna.
- Ohååj! utbrast jag och lyfte upp henne med en snurr. Här var vi ju tysta! skämtade jag när jag satt ner henne på golvet. Hon rodnade lätt och började skruva på sig.
- Förlååt, Niall. sa hon blygt. Men jag var så sugen på o'boy! försvarade hon sig själv. Jag skrattade igen innan jag vände mig m. Jag puttade bort stolen och sträckte mig för o'boyen.

 Eftersom Isa älskar att jävlas med oss , var o'boyen på högsta hyllan. Även jag , på min långa kropp, fick stå på tå.
Jag pustade ut när jag äntligen fick ner lådan med chocklad pulvret. Linn började hoppa upp och ner, samtidigt som hon klappade på händerna och log stort.
- hurra! Niall är bäst! Hon var överlycklig över att pulvret var i min hand. Jag log triumfierande och la lådan på köksbänken. jag tog fram en kopp och en sked, och mjölkpaketet.
Jag la upp 2 skedar med pulvret i koppen och hällde mjölk över det. Jag blandade snabbt om i koppen och gjorde snabbt en ost macka till Linn också.

Efter att Linn ätit sig mätt, tänkte jag göra något snällt till Isa. Eftersom hon gör allt möjligt för mig, vill jag ge tillbaka. Så jag kokade te, två ägg och gjorde två mackor men ost och smör. Jag la det på en bricka med två koppar te, och gick in till henne i sovrummet.
Hon sov så vackert så jag le ner brickan på nattduksbordet och kröp fram till henne. Jag var över henne, men knäna och armar på varsin sidan om henne och såg ner på den vackra varelsen under mig.
Jag böjde mig ner för att kyssa hennes läppar. Jag var så inne i att kyssa hennes sovande läppar att jag inte märkte hur hon vaknade och över manerade mig. Hon puttade ner mig öch sate sig gränsle över mig och höll fast mina armar över mitt huvud.

- Försökte du kyssa en sovande kvinna , huh? skratta hon och böjde sig ner och kysste mig. Kyssen över gick snabbt till väldigt intensivt hångel. Hon släppte mina armar för att linda in sina fingrar i mitt hår.

Jag la mina händer på hennes lår, precis under rumpan. Vi rullade runt ännu en gång och började smeka av varandra kläderna, eller jag smekte av Isas nattlinne för jag hade ju bara boxershorts på mig. Hon drog naglarna ner för min nacke, vidare till nycklbenen och över brösten och magen , fram till byxlinen på kalsongerna. Hon smekte mig över tyget och jag blev lite hård under hennes berörning. Hon skulle just ta av mig mina kalsonger när vi hörde ett harklande. Vi stannade upp i panik och såg mot dörren där Harry och louis stog, lutade mot varsin sida av dörrkarmen - och flinade över vad som just sett. Snabbt som attan tog jag täcket och drog över oss - jag menar, min flickvän var i bara underkläder!

- Och vi undrade vart Nialler vart. skrattade Louis och skakade på huvet. Jag rodnade och kollade ner på Isa, som gömde huvet i min bröstkorg. Jag skrattade generat och väntade på att dom skulle gå, när dom inte gjorde det suckade jag högt.
- Men kan ni dra så vi kan klä på oss? frästa jag irriterat. Dom log stort och nickade innan dom gick ut och stängde dörren efter sig.
- Då var den morgon stunden över. Men vi har alltid kvällen. sa jag flörtigt och kysste hennes pannan. Jag klädde snabbt på mig kläder och gick ut till killarna. Isa kom inte långt efter - fullt påklädd. Hon rodnade och slog ner blicken när Harry och Louis flinade mot oss.
- Hade ni trevligt? frågade Louis - onde man! Jaglipade och tog bil nycklarna.
- Juste, Niall. Jag behöver bilen idag, måste lämna Linn på dagis och handla. Ropade isa från köket. Jag la ner nycklarna i nyckelskåen i hallen.
- Dom finna i skålen! Jag måste gå nu! Älskar dig. Ropade jag innan vi försvann ut.

*

Vi steg in i studion och hälsade glatt på studio killen, som hälsade tillbaka med ett stort leende innan han fortsatte att mixtra med mixerbordet. Simon kom fram till oss och log stort.
- Har ni gjort klart någon låt då? frågade han nyfiket. Liam, som tog hand om mappen , tog fram den och gav den till Simon. Han tog emot den och satte sig i en soffa medans han läste igenom alla låtar med ett stort leende.
- Vilka bra låtar grabbar! Ni har väldigt stor talang för låtskrivning! Sa han och viftade med mappen.
- Alltså, det var Nialls tjej som hjälpte oss med låtarna. Vi skrev bara namnen och 7 rader på varje låt typ. Sa Zayn snabbt. Vi andra nickade och Simon log ännu större.
- Så , Niall, din flickvän har skrivit låtar till er? frågade han, jag nickade och han fortsatte. Hon har isåfall en väldigt stor talang för låt skrivning. Säg mig , Niall, kan hon sjunga också? frågade han nyfiket och la mappen med låtarna på bordet innan han kom fram till mig. Jag rykte på axlarna.
- Vet inte, hon sjunger inte speciellt mycket, hon nynnar mest . sa jag nervöst, rädd för vad Simon Cowell kunde ha roterande i huvet. Han nickade.
- Gör mig en stjänst, be henne sjunga för er och kom seda till mig. Hon kanske kan bli vad deta skivbolag letat efter. Det har gått lite dåligt för oss sedan ni slutade och det går bättre nu, men ändå inte så bra. Förklarade Simon när han såg våra förvirrade ansikts uttryck.
- Ehm, jagvet inte. Sa jag undvikande. Hon är mamma till en 5-åring och är gravid. Hon kanske inte har tid med allt dethär, hon vet hur sressigt det är att jobba med musik, sa jag och kände hur jag ville att han skulle ge sig och inte be oss få henne sjunga för oss längre, jag vill helst ha henne för mig själv och Linn, inte dela med mig av henne för resten av världen.

Själviskt, jovisst, men jag älskar henne så mycket. Tänk om hon blir känd, hittar en annan kille och lämnar mig? Jag skulle bryta ihop. Hon var det bästa som hänt mig. Vi hade tillochmed samma tattuering . U.N.I ( you and I ) snett under naveln.
Alla dessa tänk om, men tänk om jag krossar hennes framtid om jag inte låter henne göra detta? Tänk om hon blir lycklig av att få fans, sjunga i arenor och vara kvar med mig. Tänk om. Jag vet att jag var självisk, varför var jag det ? Hon älskar mig, hon skulle inte lämna mig för någon annan! Jag är ju praktiskt taget Linns pappa, hon var min adoptivdotter, vi var bundna - inte med gener eller något annat - vi var bundna med ett kontrakt, och hon bar ju faktiskt på mitt egna barn. Jag skulle bli pappa, en riktig pappa till ett riktigt väsen, en riktig människa, en liten bebis.

Jag suckade innan jag nickade på huvet.
- Okej då.


Kommentera och glöm inte inlägget under!!

Kommentarer
Postat av: Anja

Hallå! Du skriver bra med mycket detaljer. fortsätt skriv, och försök gärna kontakta mig när nya delar kommer ut! Blir ju nästan lite avundsjuk, Niall är ju min favvo i bandet haha :)



Kram :)


2012-02-04 @ 13:54:59



Postat av: Felizia

Helt awesome!:D


2012-02-04 @ 15:05:03
URL: http://onlyfellie.blogg.se/



Postat av: Elin

super novell, vill verkligen ha flera delar, hoppas du är flitig i ditt skrivande, inte för att jag vill att du uppdaterar stup i kvarten, du skriver ändå så långa delar såatte :D


2012-02-04 @ 19:25:40



Postat av: Melina

Fett bra! :)


2012-02-05 @ 15:08:04




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback