Chapter 15

- Du vill rappa? frågade Mike konstigt 2 dagar senare. jag hade tagit ledigt igår för att vara med Linn, vi hade bytt ljus, blommar och klippt ogräs vid graven och sedan ätit en av Isas maträtter. Det hade varit trevligt.
- Japp, jag kanske kan pröva en låt bara? Jag skrev den iförrifår, skulle vara coolt om jag kunde rappa .
- Jag tycker han borde göra det. Sa Dr.Dre, min mentor. jag nickade instämande. Mike suckade.
- Okej, men om det inte funkar, så går du tillbaka för att sjunga! varnade Mike. jag nickade ooch gjorde en brohug med Dre innan jag gick in i båset. Noel, studio killen, satte på musiken vi gjort innan Mike kom jag jag började rappa.

- Det var bra. Okej, du får rappa. Sa Mike när jag och Dre plus Noel kollade hoppfullt på honom.
- Yeah! Utropade vi innan jag såg påklockan.
- Shit! Linn slutar om 5 minuter. jag måste dra. Sa jag innnan jag sprang ut. Jag hoppade in i bilen och körde mot Linns skola. När jag kom fram var det tomt på skolgården så jag låste bilen och gick in. Det ver en stor skola, för alla klasser från ettan till Nian. Några som redan slutat, som troligen gick i 8-9 stirrade på mig där jag gick i korridoren. Jag log snett mot dom och knackade på Linns dörr.
- Kom in. ropade någon inefrån ochjag öppnade. Linns lärare , Miss.Iris log mot mog.
- hejj Mr.Horan. Linn har gymnastik, hon slutar om en halvtimme. Sa honoch log mot mig. Jag nickade.
- Tack så mycket, vart är gymnastiksalen? frågade jag .
- Ärsch, fråga någon elev bara! sa hon och viftade vänligt med handen. Jag nickade och stängde dörren efter mig. jag gick fram till närmsta elev och petade på hennes axel. Hon stönade och vände sig om. Hennes ögon blev stora som golfbollar när hon såg mig och hennes mun formades till ett stort O.
- hej, vet du vart gymnastiksalen ligger? frågade jag vänligt och tog av mina solglasögon. När hon inte svarade viftade jag med handen framför hennes ansikte. Ingen reaktion.
jag suckade och tog en penna från fickan och skrev min autograf på hennes arm och på ett papper. Jag vände mig om och såg en annan tjej stå och snacka med en kille.
- Ursäkta, vet någon av er vart gymnastiksalen ligger? frågade jagigen. Tjejen nickade snabbt.
- jag kan visa dig, har ändå gympa nu. sa hon och drog med mig ut för skolan. Jag heter Cory förresten. Sa hon glatt.
- Hej, Cory jag är .. började jag men hon avbröt mig.
- Niall, jag vet, jag älskar din musik! Sa hon överdrivet glatt.
- Tack så mycket. Sa jag och log. Vill du ha en autograf eller något? frågade jag henne när vi stog utanför gympasalen.Hon nickade.
- Kan jag få en kram och bild också? frågade hon . jag nickade och kramade om henne samtidigt som en förbipaserande man tog ett kort på oss när jag kysste hennes kind och en med ena armen runt henne. Jag skrev ner min autograf på ett papper och hon tjöt högt.
- Tack såå mycket! Sa hon och sprang in. Jag log och väntade på Linn.

- hej, prinsessan! Sa jag och lyfte upp henne. hon skrattade och kramade om mig.
- Vettu pappa, en tjej därinne skröt om att du kysst henne kind. Sa hhon och skrattade.
- Vad sa du då? frågade jag samtidigt som vi gick mot bile.
- Att jag bodde med dig och att du var min pappa. Sa hon stolt. jag skrattade och kramade om hennes hand.
- Trodde dom på dig? frågade jag och knäppte fast hennes säkerhetsbälte.
- Ja, dom hade ju sett mig på den där roliga killens show förra veckan. Sa hon . Jagg log mot henne och körde därifrån.
- Kan vi göra något idag? frågade hon hoppfullt.
- Du kan ta med dina läxor till Harry och Louis. Sa jag och betonade ordet läxor. Hon suckade och såg på mig.
- Och vad ska du göra? frågade hon misstänktsamt.
- Jag ska på dejt. Sa jag och flinade. Med Elin. Sa jag och flinade större.
- jaha tack för dissen. Sa hon surt och satte händerna i sidorna.
- haha, du får ju Harry o Louis! retades jag. Hon skrattade och slog på Radion - där L! news Libby just börjat snacka oom mig igen.

'' Niall Horan! För en vecka sedan skulle man ha tänkt 'Killen som flydde' eller 'One Direction' men nu tänker man bara på Niall Horan. Niall släppte sin första singel under förra veckan och låten , The A-team , är redan en stor hit. Radiostationer världen över spelar låten och folk pratar konstant om killen som lyckades igen. Men vad är den riktiga sanningen bakom den 24 - årige sångaren? I efermiddags sågs han kyssa en High school elev, som dessutom bara är 16 år. Är inte det lite väl ungt för dig Mr.Horan? Eller tror du att bara för att du är en av världens mest framgångsrika sångare - på en evcka - att du kan hålla på med osyldiga flickor som är 10 år yngre än dig? Ja, om detta är en engångsgrej eller hans flickvän vet vi inte än - men ni kommer vara de första att få veta ! Detta är L! News och jag är Libby!''

Jag suckade, att dom måste vända allt. Jag stannade framför Harrys hus och linn hoppade ut.
- Jag hämtar dig om 3 timmar! Ropade jag, eftersom hon redan sprungit mot dörren. Hon gjorde tummen upp och jag lutade mig fram och stängde hennes dörr. Jag väntade tills Harry öppnat och välkomnat Linn innan ag började köra.

När jag hamnade vid rödljus tog jag upp min mobil och loggade in på Twitter. Jag skrev ett nytt tweet. '' Tjejen som jag sågs med går i samma skola som Linn och var ett fan som visat mig gymnastiksalen där Linn vart. Hon fick en autograf och bilder, inget mer. Jag är så singel som en man kan bli.'' sedan tweetade jag. Jag läste några mentions om att tjejen var för ung och en massa skit, sedan kom snällre som sa att dom aldrig trott på ryktena.
Det tutade och jag märkte att det blivit grönt. Jag track på gasen och körde mot cafeet jag och Elin. skulle mötas på.  Det var ett mysigt och tomt café vid utkanten av London. Det var inte så många som visste om cafét, vilket var skönt.

Jag parkerade bilen och gick in till det mysiga caf+et. Jag såg Elin sitta vid vid ett bord och vara mycket intresserad av naglarna. Jag log och smg fram till kassan.
- Han jag få två kaffe och enstor chokladkaka med två skedar? viskade jag. Den gammla kvinnan nickade och log snällt.
- Det blir 75 kronor . viskade hon tillbaka.Jag la pengarna på disken innan jag tog sakerna och la ner på bordet.
- Något nytt i nagelköping? frågade jag ironiskt och satte mig mittiomot henne. Hon kollade chockat på mig innan hon skrattade.
- Ja tummens nagelack börjar gå bort. sa hon mystiskt. Jag skrattade och gav henne en sked och hennes kopp. Hon log tacksamt och tog emot sakerna.
- Har du väntat länge ? frågade jag och tog en tugga av kakan.
- Nej inte så värst. sa hon och rykte på axlarna innan hon la in skeden i munnen. Hon hade på sig ett par svarta nylonstrumpboxor , en svart , tight midjekjol och en vit skjorta instoppad i skjolen och vita skor. Hon var väldigt vacker.

Samtalet flöt på och varje gång vi fick slut på saker att prata om drog hon upp ännu en sak ur tomma intet.
- Så, du hoppade ut från ett fönster och hamnade i din kompis bil? frågade jag coh skrattade.
- Men vi var på första våningen, jag behövde bara luta mig ut så var jag där. sa hon osyldigt och log lite.
- Haha, du är ju sjuk! sa jag och skrattade igen. Jag kollade på klockan och stelnade till. Jag skulle ha hämtat Linn för 15 minuter sedan.
- Shit, jag måste verkligen dra, ehm, hur kommer du härifrån? frågade jag och ställde mig upp, tog min jacka från ryggstödet och såg på henne.
- Jag hade hoppats på skjuts? frågade hon och skrattade.
- Visst. Kom igen. Sa jag glatt. Hon skrattade och medans hon tog på sig jackan tog jag min plånbok och la lite dricks på bordet.

När vi kom ut regnade det-
- Great! Just great! Muttrade Elin. Jag skrattade.
- Och som toppen över i, min bil är längre ner pågatan. Skrattade jag. Hon blängde på mig innan hon började springa.
- FEL HÅLL! Skrek jag. Hon stannade och kom fram till mig.
- Jag visste det. Sa hon surt. Hon skulle just gå förbi mig när jag tog hennes arm och drog henne nära.
- Vet du vad jag alltid velat göra? viskade jag och smekte bort lite år från hennes ansikte. Hennes ljusbruna hår var uppsatt i en sidofläta , så jag drog det lösa håret bakom hennes öra. Hela hon var dygnsur men hon var ändå vacker. Jag drog henne ännu närmare med en hand på hennes midja och den andra kupad om hennes kind. Hennes bröstkorg pressades mot min och jag kände hennes snabba hjärtslag.
- Vaddå? viskade hon hackigt.
- Kyssas i regnet. Sa jag som om det var uppenbart. Hon log.
- Gör det då. kyss mig i regnet. Sa hon . jag blundade och närmade hennes ansikte. När hennes läppar mötte mina kände jag hur elektriska stötar frög egenom min kropp. Jag track henne ännu närmare och hon slingrade armarna runt min nacke.

Jag avslutade kyssen alldreles för snabbt och såg henne djupt i ögonen.
- Jag tror att jag är kär i dig. viskade hon. Då fötstod jag - jag var kär i henne. Som den första dagen vi möttes - allt händer av en andledning. Isa dog av en andledning, jag flydde i två år för en anledning, jag träffade Elin av en andledning - vi var menade.
- Jag vet att jag är kär i dig. viskade jag innan jag kysste henne igen.


Undra hur den riktiga Elin, och alla andra Elin's, känner nu (;

Nu vill jag ha massa kommentarer ):

Kommentarer
Postat av: Elin

HON LER SOM EN TOK! en väldigt charmig tok dock (;

aaw! <3

(och började nästan gråta)


2012-02-18 @ 19:55:05
URL: http://elinaurawrora.blogspot.com



Postat av: Alexandra

Jag önskar jag var hon Elin :'( grymt skrivet! :D xx


2012-02-18 @ 21:56:43
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/



Postat av: Melina

Asbra!! :D


2012-02-18 @ 23:28:34



Postat av: Hanna

Jätte bra! :) xx


2012-02-19 @ 01:27:14
URL: http://onedirectiononedream.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback