Chapter 1

Vi satt i studion och försökte skriva nya låtar. Ingen av oss hade inspirationen att skriva klart låtarna vi började på.
Jag kliade mig i nacken och förskte komma på en värdig text - man ville ju inte att ''återförenar-albume'' skulle vara fullt av låtar som sög, eller hur?

- Min tjej skriver bra låat, hon kanske kan hjälpa? kom jag plötsligt på och kollade på resten av killarna.
- Har du en flickvän? sa Harry och log stort. Aww, Nialler har en flickvän! fortsatte han med bebisröst. Jag suckade irriterat och kastade en kudde på honom.
- Sluta, din tönt. Ja jag har en tjej, varför så överraskad? frågade jag.
- Well, du hade alltid svårt att snacka med brudar förr. mummlade han och kollade ner på sitt tomma papper.
- Ja, men nu har jag en tjej, och hon har en bulle i ugnen. sa jag nervöst. - Kan jag få?! Jag älskar bullar!  utbrast Louis. Han verkade inte fatta att jag menade ett barn i magen.
- Njaa, om du åt 'bullen' skulle du nog åka i fängelset. sa jag nervöst och gjorde kaninöron vid bullen.
- Vad.. NIALL! Ska du bli farsa! Och du har inte sagt nått til oss! sa han låtsasbesviket. Jag skrattade.
- När frågade ni då? frågade jag oförstående. Dom kollade ner och rodnade.
- Well, vi gjorde ju aldrig riktigt det. Mummlade dom.
- Men, vad säger ni? Ska vi ta låtarna och dra hem till mig? Hon kan säkert hjälpa, och hon är nog snart klar med middagen också. Sa jag glatt. Dom kollade upp och nickade

Vi samlade ihop alla pappren och la dom i mappar innan vi sa hejdå och gick ut till min bil. Dom andra hade kommit med Louis bil så Harry och Louis hoppade in i den, medans Zayn och Liam hoppade in i min. Jag körde vägen till vårat hus och låste upp garaget. Louis bil var inte sen efter mig ner, vi hade ju ett riktigt stort garage här. jag parkerade och gick ut, samma med Liam och Zayn. Jag låste bilen och var nära att snubbla över Linns badboll. Jag skrattade lågt innan jag sparkade den till ett hörn med hennes andra saker. Louis parkerade sin bil och killarna följde med mig upp till min våning.
Det luktade mat, ljuvlig mat, trappen ovh när vi kom in slog en starkare doft emot oss.

- Vad gott det luktar! Niall har väll hittat sin dröm brud, gillar hon också mat eller? skämtade Louis och knuffade till mig i sidan.
- Ja, och hennes mat slår allt! sa jag och tog ett djupt andetag, luften var verkligen full av doftande mat. Det var ris och kyckling gryta, det kunde jag känna på långt håll.
- Teddy Bear! skrek Linn och rusade fram till mig. Jag lyfte upp henne och pussade hennes näsa. Hon fnittrade och kramade om mig.
- Hej prinsessan! sa jag och kastade henne i luften, inte så hlgt, det var inte ens två en centimeter från mina händer, och fångade henne igen.
- Vilka är dom? frågade hon oblygt och pekatde på killarna.
- Det är mina vänner, gumman. Sa jag och tog ner hennes hand, det var ju fult att peka. vart är mamma? frågade jag sedan och la ner henne igen.
- Hon är i köket. sa hon frånvarande och kollade facinerat upp på de långa killarna, jättar jämfört med henne. Jag gick in till köket med killarna i släptåget.

När jag kom in till köket stog Isa med ryggen mot mig och rörde om i tre kastruller samtidigt. Hon kollade också ugnen hela tiden med två sekunders mellanrum. Jag gick fram till henne och kramade om henne bakifrån. Hon hoppade chockat till och skrek tyst.

- Du skrämde mig! sa hon anklagande och armbågade mig löst i magen. jag skrattade och kysste hennes hals medans hon fortsatte att röra om i grytan med kyckling i.
- Vill du inte hälsa på gästerna? viskade jag tyst i hennes öra. Hon stelnade i min famn.
- Vilka gäster ? skrattade hon och vände sig om. Hennes vackra ansikte lyste upp när hon såg killarna, som satt sig  runt köksbordet.
- Ohej, ni måste vara resten av bandet? sa hon frågande med ett litet leende. Dom nickade och ställde sig upp. Istället för att skaka deras framsträckta händer öppnade hon sin famn.
- Jag brukar alltid krama nya människor, så ge mig en kram! skrattade hon. Dom stämmde in på skrattet och omfamnade henne en efter en. Efter att dom släppt henne , studerade hon dom noga.
- Är inte ni 5 killar? Här är ju bara 4. sa hon misstänksamt. Louis började skratta och skakade på huvet.
- Ja, ehm den lilla tjejen, vet inte vad hon heter, tog med sig Harry in till hennes rum, tror jag i alla fall, och sa något om te och dockor. Jag brast ut i skratt och Isa likaså.
- Stackars harry, Linn kommer säkert att sminka honom snart. Sa Isa och skakade på huvet med en suck innan hon vände sig igen för att röra om i de kokande grytorna. Sätt er ni, maten är snart klar, Niall kan du hämta Linn och harry? sa hon med hennes puppyeyes. jag nickade och försvann mot Linns rum.

När jag stog utanför dörren och skulle just knacka på när jag stannade. Jag hörde hur Harry skrek till och hur Linn skrattade hysteriskt. jag öppnade dörren i panik och brast ut i skratt när jag såg hur Harry såg ut. Han hade mörkblå ögonskugga runt hela ögonen, under och över, ögonbrynspenna utsmetat på ögonbrynen. Han hade också kajal, knallrosa läppstift, Linn hade målat dit några stora prickar med hjälp av tuchpenna och hans hår var uppsatt i flera toffsar.
- Miss beautiful 2010! skrattade jag fram och tog mig för magen. Han lipade mot mig .
- jag är snygg , ellerhur Linn! sa han envist och såg ner på Linn som hade handen för munnen och fnittrade hysteriskt.
- ja-ah! stammade hon. han bar upp henne och satt henne på hans ena höft innan han gick ut , men näsan i vädret och halvslutna ögon. Jag följde skrattade efter.

Efter att alla fått sig ett gott skratt av Harrys 'fantastiska' sminkning satte vi oss äntligen ner vid bordet och började äta. Linn, som inte gillade grönsaker la dom på Louis och Liams tallrik när fom kollade bort. När jag puttade till Isa suckade hon bara.

- Påmin mig att aldrig skaffa en hund. Viskade hon och lutae huvet mot mig.
- Deal. viskade jag tillbaka och lutade mitt huvud på hennes.
-Förresten, inte för att detta inte är trevligt och så, men varför kom ni hit då? frågade hon nyfiket högre denna gång.
- Jo, vi hade lite problem med all låtskrivning i studion, och Niall här sa att du var bra på att skriva låtar. Sa Zayn och nickade mot Niall.
- Bra och bra är jag ju inte. Sa hon blygt.
- Jo det är du! Du skrev ju den där låten till Maria Lorense. påminde jag. Hon skrattade tyst och såg ner i sin tallrik. Jag hörde hur hon tyst tog ett djupt andetag och kollade upp igen.
- Ockej, jag kan väll hjälpa. men fört får ni äta upp all mat på era tallrikar, grönsakerna också, varnade hon och såg menande på killarna, sen får ni gå med Niall till vardags rummet medans jag fixar här, och harry får gå och tvätta ansiktet. rabblade hon upp.
- NEJ! skrek alla killar, inklusive Linn. Vi skrattade åt deras roliga miner.
- Vi måste få ta kort först! Sa Linn. Harry såg ut att vilja protertera men när Linn kollade på honom med hennes puppueyes, som hon för övrigt ärvt från sin vackra mor, tystnade han och suckade uppgivet.

Sagt som gjort, efter middagen förflyttade sig jag, Louis, Liam, Zayn och Linn till vardagsrummet, och Harry till bardummet för att bli normal igen. Linn och Louis kastade sig direkt över fatet med kakor och bakelser Isa lagt fram.
- Louis, var inte så barnslig. Suckade Liam och blickade Louis. Louis lipade tillbaka men tog en bulle för att sätta sig i soffhörnet.

Efter några bullar som försvann ner i magen och massa prat om minnen kom Isa till vardagsrummet. Hon satte sig ner brevid mig, och lutade sig mot min kropp. Det pirrade till när jag såg hur hennes maga fått en liten babybula.
- Så, vad behöver ni hjälp med då? avbröt Isa tystnaden som lagt sig över oss.
- Well, vi ska ju göra ett nytt album, så vi behöver nya låtar och vi har bara börjat men kommer aldrig på slutet. Förklarade harry, som kommit ut ur badrummet. isa nickade och tänkte lite. Undra vad som rörde sig inne i hennes huvud just nu.
- Well, ta hit slla pappren då. log hon. Liam gick uti till hallen och kom tillbaka med låt-mappen. Han gav den till isa som började läsa sång för sång.
- Dom är bra, finns mycketknslor i orden. Om man slog ihop dem här två låtarna skulle det bli en bra låt. Sa hon och la fram två låtar på bordet. Vi alla böjde oss fram medans Isa fortsatte att kolla egenom låtarna. Hon hade rätt, och så var våran nya singel klar!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jättebra novell!! Längtar tills nästa kapitel, du skriver jättebra!! ;D


2012-02-03 @ 17:22:09




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback